Grupa Zurich Insurance ogłosiła zwycięzców swoich Piątych Mistrzostw Innowacji. Wszystkie dziewięć zwycięskich firm wyróżnia się spełnianiem ambicji Zurich: wykorzystywaniem technologii do transformacji doświadczenia klienta.
Tegoroczni zwycięzcy rozwiązują problemy w ubezpieczeniach komercyjnych, upraszczaniu cyfrowych, sektorach życiowym i zdrowotnym oraz w detalicznych ubezpieczeniach majątkowych i wypadkowych. W konkursie przyznano również dwie dzikie karty. Od pomocy w usprawnieniu procesów underwritingu i obsługi roszczeń, utrzymywaniu klientów, poprzez innowacyjne rozwiązania zdrowotne po budowanie odporności klimatycznej – wszystkie zwycięskie inicjatywy mogą potencjalnie mieć wpływ na grupę w skali globalnej.
W piątej edycji Mistrzostw Innowacji Zurich otrzymał ponad 3300 zgłoszeń od startupów.
Ericson Chan, dyrektor grupy ds. innowacji i cyfryzacji, cytowany przez Insurtech Insights, skomentował podczas ogłoszenia wyników konkursu: – Podczas gdy w technologii nadal następuje gwałtowny postęp, my musimy nadążać z innowacjami. Wszyscy tegoroczni zwycięzcy korzystają z AI, aby redefiniować ocenę ryzyka, underwriting, zgłaszanie roszczeń i interakcje z klientem. Dzięki współpracy z tymi startupami możemy szybko wykorzystywać nowe idee i technologie do zapewniania wyróżniającego się doświadczenia klienta.
Następnym etapem konkursu będzie uczestnictwo zwycięzców w czteromiesięcznym programie akceleracji, w którym przeprowadzą pilotaż praktycznej wykonalności inicjatyw i wraz z jednostkami Zurich, które je wybrały, opracują biznesplany. Ci, którym uda się udowodnić przydatność swoich koncepcji, będą współpracować z Zurich nad ich zastosowaniem.
– Rozwiązania dostosowane indywidualnie do klientów i ich ewoluujących potrzeb są przyszłością ubezpieczeń. Te innowacyjne inicjatywy mogą naprawdę odmienić branżę – powiedział Paolo Mantero, dyrektor ds. strategii grupy Zurich.
Liderzy innowacji
Ubezpieczenia komercyjne: CLIMADA Technologies wraz z Zurich Resilience Solutions wprowadzi narzędzie kwantyfikacji szkód majątkowych i przerw w działalności dla ryzyka klimatycznego. Sixfold we współpracy z Zurich Ameryka płn. poprawi efektywność underwritingu poprzez wykorzystanie specjalnie zbudowanej platformy. AI zwiększy możliwości i dokładność underwritera, oszczędzając czas brokerom i klientom.
Upraszczanie cyfrowe: Parloa GmbH razem z Zurich Niemcy usprawni obsługę klienta dzięki automatyzacji z wykorzystaniem AI. Platforma AI do zarządzania powtarzalnymi zadaniami uwolni zasoby dla rozwiązywania bardziej skomplikowanych problemów klienta. Merlynn i Zurich Ameryka Płn. będą wspólnie tworzyć cyfrowych bliźniaków pracowników dysponujących wiedzą ubezpieczeniową. Wzorowana na procesie podejmowania decyzji przez człowieka technologia umożliwia automatyzację decyzji i skrócenie czasu treningu.
Życie i zdrowie: NalaGenetics, firma biotechnologiczna wraz z Zurich Malezja będzie tworzyć spersonalizowany program opieki wzmocniony testami genetycznymi, do zarządzania chorobami przewlekłymi. AccuHealth i Zurich Chile będą zgłębiać możliwości łagodzenia wpływu chorób przewlekłych na roszczenia ubezpieczeniowe, poprzez usługi cyfrowe oparte na danych, z nastawieniem na klientów B2B2E. Usługa gromadzi dane z biomarkerów, aby prowadzić spersonalizowane programy zdrowotne mające na celu kontrolę chorób przewlekłych. Korzyści to m.in. zmniejszona absencja chorobowa i w dłuższej perspektywie możliwe zmniejszenie składek.
Detaliczne majątkowe i wypadkowe: LoyJoy, platforma konwersacyjnej AI we współpracy z Zurich Niemcy będzie wspomagać procesy obsługi klienta, sprzedaży i marketingu za pomocą chatu i mediów społecznościowych. Zdolność platformy do personalizacji komunikacji może wspomóc zaspokajanie indywidualnych potrzeb klienta.
Dzikie karty
AlphaGeo, firma wykorzystująca naukę o danych geoprzestrzennych, współpracuje z Zurich Group Investment Management, aby zoptymalizować wyniki jej portfela globalnych nieruchomości. Wykorzystuje opartą na AI platformę analityczną do identyfikowania regionów z lepszymi perspektywami inwestycyjnymi, na podstawie danych dotyczących ryzyka klimatycznego i społecznego, co prowadzi do istotnej poprawy wyceny aktywów.
MentionMe platforma analityczna do ochrony interesów klienta wspólnie z Zurich Wlk. Brytania pracuje nad podniesieniem wartości ochrony klienta jako czynnika wzrostu. Ma to służyć zwiększeniu retencji klientów zgodnie ze strategią lojalnościową Zurich.
AC