PZU i LINK4 podjęły decyzje o wypłatach dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach

0
527

Od wczesnego poranka 4 lipca mobilni eksperci PZU byli na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Uruchomione zostały uproszczone procedury obsługi. Na miejsce przyjechało też Mobilne Biuro PZU. Jeszcze tego samego dnia zakład przekazał pierwsze wypłaty, a do końca 5 lipca wydał decyzje w większości spraw zgłoszonych przez poszkodowanych. Pierwsze zaliczki dla pogorzelców wypłacił też LINK4, inny ubezpieczyciel z Grupy PZU.

Pożar, który 3 lipca 2025 r. po godz. 19.00 wybuchł w bloku przy ulicy Powstańców 62 w Ząbkach pod Warszawą, strawił całkowicie dach, poddasze i górne kondygnacje, a podczas akcji gaśniczej z udziałem ponad 300 strażaków PSP i OSP, która trwała całą noc, woda dostała się także do innych lokali. Ewakuowano wszystkich mieszkańców bloku – ponad 500 osób.  

Jeszcze w trakcie gaszenia pożaru PZU zidentyfikował mieszkańców bloku, którzy są jego klientami i uruchomił proces preobsługi. Od wczesnych godzin porannych 4 lipca na miejscu pożaru działali mobilni eksperci PZU. Zakład od razu uruchomił uproszczone procedury obsługowe. Od popołudnia 4 lipca do wieczornych godzin 5 lipca na miejscu działało także Mobilne Biuro PZU. Poszkodowani mogli w nim zgłosić szkodę, otrzymać pomoc w uzyskaniu lokalu zastępczego oraz inne niezbędne informacje. Praktycznie wszyscy klienci, z którymi wcześniej nie dało się skontaktować, zgłosili się właśnie do Mobilnego Biura.

Do końca 5 lipca PZU przyjął w sumie ok. 30 zgłoszeń szkód w mieszkaniach i kilkanaście zgłoszeń szkód w mieniu ruchomym. Pierwsze decyzje o wypłatach wydano już w piątek, a do soboty włącznie w ponad 60% zgłoszonych szkód, w tym uznając 5 szkód całkowitych w lokalach. Firma deklaruje, że w pozostałych sprawach jest gotowa do wypłat, ale musi poczekać na decyzje banków z uwagi na istniejące cesje, albo na uzupełnienie danych przez klientów. Wszyscy poszkodowani ubezpieczeni w PZU, którzy zgłosili potrzebę skorzystania z lokali zastępczych, otrzymali taką możliwość.

LINK4 zapłaciło za pierwszą szkodę całkowitą

O udzieleniu pierwszej pomocy poszkodowanym w pożarze budynku mieszkalnego w Ząbkach poinformowało także LINK4. Podobnie jak PZU, ubezpieczyciel skontaktował się z poszkodowanymi już w kilka godzin od wybuchu pożaru i zaproponował wynajem lokali zastępczych. Firma uruchomiła uproszczone procedury obsługi – jej klient, którego mieszkanie doszczętnie spłonęło, otrzymał odszkodowanie w wysokości całej sumy ubezpieczenia już 7 lipca. Z kolei 4 lipca wypłacone zostały pierwsze zaliczki.

LINK4 zapewnia, że cały czas monitoruje sytuację. Jego opiekunowie szkód są w stałym kontakcie z poszkodowanymi w pożarze.

(AM, źródło: PZU, LINK4)