PZU pilotuje usługę sprawdzenia używanego auta przed zakupem

0
568

Pomoc Non Stop, marka należąca do Grupy PZU, uruchomiła ogólnopolski pilotaż usługi sprawdzenia samochodu przed zakupem. Klienci mogą wybrać weryfikację ogłoszenia sprzedaży auta lub sprawdzenie stanu technicznego pojazdu i weryfikację na stacji diagnostycznej w dowolnym miejscu w Polsce.

Z badania przeprowadzonego w kwietniu przez Kantar na zlecenie PZU wynika, że 73% ankietowanych kierowców nie ufa sprzedawcom samochodów używanych. Z kolei dwóch na trzech badanych uważa, że zakup auta używanego to trudny i żmudny proces. Natomiast 15% respondentów zadeklarowało, że ma dużą wiedzę na temat samochodów.

W ramach usługi sprawdzenia samochodu przed zakupem dostępne są trzy pakiety usług. Eksperci zweryfikują ogłoszenie sprzedaży auta, z którego klient chce chcą skorzystać, lub sprawdzą stan techniczny pojazdu i ocenią zakres koniecznych napraw na stacji diagnostycznej w dowolnym miejscu w Polsce. Oceny dokonają doświadczeni eksperci motoryzacyjni, należący do sieci partnerów Pomoc Non Stop (ponad 300 ekspertów na terenie całego kraju).

Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, średni wiek importowanych do Polski samochodów wynosi ok. 11 lat. Ostatnie lipcowe dane wskazują, że Polacy zarejestrowali o 7% mniej używanych pojazdów, niż miało to miejsce w analogicznym okresie 2019 r. Może to wskazywać na to, że rynek samochodów używanych powoli powraca do sytuacji sprzed pandemii.

– Pomysł na usługę pochodzi z moich własnych  doświadczeń. Jako klient, który chciał kupić używane auto, przekonałem się, jak karkołomne i wymagające fachowej wiedzy jest to zadanie. Znalezienie auta, które jest zgodne z opisem to nie lada sztuka. Uznałem, że takie odczucia muszą mieć też inne osoby poszukujące samochodów na rynku wtórnym. W PZU przeanalizowaliśmy to zagadnienie i stworzyliśmy ofertę, która jest optymalna biznesowo, ale równocześnie wpływa na poprawę  jakości  życia naszych klientów. Nasza nowa usługa z dodatkiem Gwarancji Mobilności zapewni im  bezpieczeństwo przy zakupie i radość z używania ich nowych aut – powiedział Adam Brzozowski, członek zarządu PZU SA.

Pierwszy krok to wybór online odpowiedniego pakietu usługi i wysłanie wypełnionego formularza, który dla ekspertów Pomoc Non Stop oznacza sygnał do działania. Specjaliści szczegółowo zweryfikują ogłoszenie sprzedaży samochodu, skontaktują się ze sprzedającym i telefonicznie sprawdzą  podstawowe informacje. Następnie dokonają oględzin auta na miejscu i sprawdzą je w ramach 200 punktów kontrolnych, które pozwalają na ocenę stanu technicznego. Pojazd może być sprawdzony w warsztacie i na stacji diagnostycznej. Cały proces trwa maksymalnie 2 dni robocze.

– Eksperci Pomoc Non Stop pomogą wykryć usterki samochodu, a nawet oszacują koszt ich naprawy. Na podstawie dostępnych danych opracują wykaz napraw mechanicznych, blacharskich i lakierniczych. Z pewnością ograniczy to ryzyko zakupu niesprawnego auta, a także daje argument do negocjacji ceny. Na koniec klient otrzyma przejrzysty i łatwy do zrozumienia kompleksowy opis stanu technicznego auta, które chce zakupić. Raport może omówić telefonicznie z naszym ekspertem – wyjaśnia Grzegorz Goluch, prezes zarządu PZU Pomoc.

W ramach usługi dostępna jest ochrona mobilności. Jest ona dostępna w 2 z 3 pakietów. W jej ramach klient ma zapewniony assistance ważny przez 90 dni. W przypadku awarii samochodu, który został sprawdzony przez ekspertów  Pomoc Non Stop, klient ma zapewnione holowanie do 150 km oraz samochód zastępczy na czas naprawy. Pokryte zostaną również ewentualne koszty robocizny w warsztacie partnerskim do kwoty 4 tys. zł.

(AM, źródło: PZU)