W tym roku PZU dołączył do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firma była oficjalnym ubezpieczycielem 33. Finału, a podczas samego wydarzenia na błoniach PGE Narodowego przygotowała strefę rekreacyjno-edukacyjną, którą odwiedziło ponad 20 tys. uczestników.
Tegorocznej akcji WOŚP przyświecało hasło „Bezpieczeństwo i zdrowie dzieci”, a celem działań było wsparcie onkologii i hematologii dziecięcej. PZU przekazał środki, które pomogą w doposażeniu placówek medycznych – blisko 53 tys. zł z eSkarbonki, do której duży wkład wnieśli pracownicy firmy, oraz ponad 46 tys. zł z licytacji Fiata 126p z Wielkiej Wyprawy Maluchów dla Dzieci.
Podczas Finału firma zadbała o edukację i rozrywkę uczestników głównej imprezy na błoniach PGE Narodowego. W namiocie Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować” oraz PZU, instruktorzy przeszkolili blisko 5 tys. osób z zakresu udzielania pierwszej pomocy oraz rozdali ponad 13,5 tys. odblasków i apteczek pierwszej pomocy. W namiocie każdy mógł skorzystać ze strefy z fantomami do nauki pierwszej pomocy oraz stanowisk VR, gdzie w interaktywnej symulacji pokazano, jak zachować się w sytuacji zagrażającej życiu.
W strefie PZU pojawiło się również wiele aktywności dla dzieci, które mogły nauczyć się, jak poprawnie dezynfekować ręce lub jak podłączyć wąż strażacki do hydrantu. Przeprowadzono także zajęcia z m.in. nauki używania apteczki oraz instruktaż korzystania z ciśnieniomierza czy stetoskopu.
Obok namiotu stanęło koło młyńskie, z którego panoramę Warszawy mogło podziwiać 15 tys. osób. Dodatkową atrakcją był symulator dachowania, do którego wsiadło tysiąc osób, przekonując się na własnej skórze, jak zachowuje się pojazd, ciało i psychika podczas wypadku.
Obecnie trwa podliczanie 33. Finału WOŚP.
(AM, źródło: PZU)