Miniony rok na korcie należał do Igi Świątek. Polka sięgnęła po najważniejsze trofea w światowym tenisie i ustanowiła nowe rekordy w historii tego sportu. Liderkę rankingu WTA i Najlepszego Sportowca Polski 2022 wspiera główny partner – PZU SA. Tylko w ubiegłym roku współpraca z pierwszą rakietą świata przyniosła firmie przeszło 115 mln ekwiwalentu reklamowego.
– Osiągnięcia Igi Świątek w minionym sezonie są imponujące. Cieszę się, że wciąż jest w doskonałej formie, bo przed nią wielkie wyzwanie w Australii. Już drugi rok zapewniamy Idze bezpieczeństwo finansowe, dzięki któremu może ona spokojnie doskonalić grę i rozwijać tenisową karierę. Jako główny partner i ubezpieczyciel Igi z przyjemnością obserwujemy olbrzymi progres, który dzięki ciężkiej pracy i determinacji zrobiła od początku ubiegłego roku – mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA.
Agencja badawcza Sponsoring Insight wyliczyła, że od stycznia do grudnia 2022 roku w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów, w których pojawiła się Iga Świątek eksponująca markę PZU. Przekłada się to na przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego. To niemal trzy razy więcej niż w roku ubiegłym.
– Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaki w tym roku wypracowała dla PZU Iga Świątek, jest efektem jej wspaniałych osiągnięć podczas turniejów. Jej obecność w gronie najlepszych sportowców przyczynia się do dużej ekspozycji i zasięgu marki PZU, nie tylko w Polsce i Europie, gdzie działamy biznesowo, lecz także na całym świecie. Jesteśmy dumni, że Iga jest tak znakomitą ambasadorką Polski. Jej dokonania sportowe, styl gry oraz postawa poza kortem pokazują dojrzałość i odpowiedzialność tej młodej zawodniczki. Doceniamy, że Iga wykorzystuje swój autorytet, angażując się w sprawy o znaczeniu uniwersalnym, a także promuje sport wśród dzieci i młodzieży, m.in. w ramach programu Dobra Drużyna PZU – mówi Beata Kozłowska-Chyła.
Od czerwca 2021 roku Iga Świątek jest kapitanem i ambasadorką Dobrej Drużyny PZU, czyli programu promującego aktywność fizyczną wśród dzieci i młodzieży, do którego dołączyło już ponad 70 tys. młodych zawodników z całej Polsce.
– Obserwujemy, jak entuzjazm Igi Świątek udziela się kibicom. Takie czerpanie radości z każdej ciężko zapracowanej wygranej chcielibyśmy zaszczepić podopiecznym programu Dobra Drużyna PZU. Wierzymy, że wielu z nich w przyszłości ma szansę spełnić sportowe marzenia i osiągnąć sukces na miarę Igi. Najważniejsze, aby dzieci od najmłodszych lat miały szansę rozwijania swoich pasji i były wychowywane zgodnie z zasadami fair play. W tym pomaga im największy polski ubezpieczyciel – mówi Sylwia Matusiak, członek zarządu PZU Życie.
Współpracę z PZU w minionym roku docenia również sama tenisistka.
– Ten rok był wyjątkowy, zdecydowanie najlepszy w mojej karierze i nigdy go nie zapomnę. Osiągnęłam więcej niż mogłabym sobie wymarzyć podczas jednego sezonu. To zasługa całego zespołu, z którym ciężko pracujemy, by moja forma była stabilna i żebym stawała się coraz lepszą tenisistką. Nie byłoby to możliwe także bez wsparcia ze strony mojego głównego sponsora – PZU, dzięki któremu mam zapewnione bezpieczeństwo w biznesowej sferze mojej kariery. Dzięki tej strategicznej współpracy mogę skupić się na swojej pracy – grze w tenisa – mówi Iga Świątek.
(AM, źródło: PZU)