PZU zaprasza start-upy do współpracy

0
544

Do 8 marca można wysyłać zgłoszenia do udziału w MIT Enterprise Forum CEE – wspieranym przez PZU programie dla start-upów. Do akceleratora aplikować mogą przedsiębiorcy-innowatorzy z Polski oraz z 14 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Nagrodą dla zwycięzcy jest 100 tys. złotych, wyjazd na szkolenie w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie oraz szansa na uzyskanie do 200 tys. zł na finansowanie realizacji innowacyjnych projektów.

– W Grupie PZU stawiamy na innowacje. Wspieramy innowacyjne rozwiązania i pomysły. Pomagamy w ich realizacji, szeroko współpracując z najbardziej prężnymi i kreatywnymi start-upami. Program akceleracji MIT Enterprise Forum CEE jest szansą na ich wyłowienie – mówi Marcin Nowacki, doradca zarządu PZU ds. Analiz Strategicznych.

Zakład chce współpracować przede wszystkim ze start-upami działającymi w trzech obszarach: wykorzystania dużych zbiorów danych, cyfryzacji procesów oraz nowych interakcji z klientami. PZU jest też otwarty na współpracę ze start-upami oferującymi rozwiązania w dziedzinie medycyny – służące diagnostyce, prewencji, profilaktyce zdrowotnej oraz wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w obsłudze pacjentów i usprawnianiu pracy lekarzy.

– Nasze zaangażowanie w ten projekt to element szerszego programu PZU Ready for Startups, który z powodzeniem realizujemy. Jest wyrazem naszej filozofii, polegającej na wspieraniu talentów i promowaniu nowatorskich pomysłów – tłumaczy Marcin Nowacki.

– W MIT Enterprise Forum CEE otwieramy start-upom drzwi do naprawdę dużego biznesu. Dajemy nie tylko wsparcie i narzędzia, które mają pomóc rozwijać ich firmy, ale często sami pomagamy w pierwszych sprzedażach. Współpraca z PZU to dla start-upów uczestniczących w programie akceleracji ogromna szansa na walidację rozwijanych pomysłów oraz wyskalowanie biznesu – tłumaczy Łukasz Owczarek, Head of Acceleration w MIT Enterprise Forum CEE.

W dwóch poprzednich edycjach programu akceleracji PZU nawiązał współpracę z ośmioma start-upami. Jednym z nich jest Raccoon, którego rozwiązanie służy do rehabilitacji pacjentów przy użyciu technik grywalizacyjnych. Z kolei Tensorflight, specjalizujący się w analizie zdjęć satelitarnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przeprowadził dla PZU analizę kilkudziesięciu tysięcy nieruchomości pod kątem lepszego dostosowania oferty ubezpieczeń budynków rolnych. Natomiast ChallengeRocket zorganizował #challengePZU – nowatorską kampanię rekrutacyjną dla specjalistów IT. Opierała się na stawianiu wyzwań przed kandydatami, by poznać ich umiejętności i odkrywać talenty w obszarze programowania.

– Mobilność, zdalny dostęp do usług, user experience czy sztuczna inteligencja na trwałe zmieniają branżę ubezpieczeniową. Jako PZU przykładamy wielką wagę do tego, żeby klienci mogli coraz więcej spraw załatwić szybko i sprawnie bez wychodzenia z domu – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU.

Do sztandarowych zastosowań nowoczesnych technologii w swojej działalności PZU zalicza wykorzystanie sztucznej inteligencji do obsługi szkód komunikacyjnych. Ponad ćwierć miliona operacji miesięcznie jest wykonywanych przez roboty, które usprawniają obsługę klientów i zapewniają im szybszą wypłatę odszkodowań. Dzięki usłudze, tzw. videoinspekcji, oględziny szkód zostały w PZU uproszczone do minimum. Klienci nie muszą czekać na przyjazd rzeczoznawcy. Mogą sami zdalnie przeprowadzić oględziny swoim smartfonem. We współpracy z Ministerstwem Zdrowia zakład realizuje też innowacyjny na światową skalę projekt „Opaska życia”. To niewielkie, zakładane na rękę urządzenie, które monitoruje parametry życiowe pacjentów i alarmuje personel medyczny w sytuacjach zagrożenia. Oparta na telematyce usługa PZU GO służy z kolei ratowaniu ofiar wypadków drogowych. Montowane w aucie urządzenie rejestruje wstrząsy, mogące świadczyć o wypadku i automatycznie wzywa pomoc. – Wprowadzane przez nas nowoczesne technologie służą więc nie tylko wygodzie klientów, ale też ratowaniu ludzkiego życia – podkreśla Marcin Kurczab.

(AM, źródło: PZU)