15 kwietnia wystartowała rekrutacja do sprintu projektowo-szkoleniowego organizowanego przez Akademickie Biuro Karier Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Zadaniem uczestników hackathonu „H<a>CK NA ZDROWIE 3” jest wypracowanie prototypu lub projektu low-fidelity innowacyjnego produktu lub usługi z branży medycznej w obszarach: zarządzanie, cyfryzacja, zdrowie. Jednym z mentorów i autorów wyzwań projektowych w ramach hackathonu jest PZU Zdrowie.
Celem wydarzenia jest stworzenie wspólnej przestrzeni, która umożliwi wykreowanie innowacyjnych rozwiązań i da szansę na pozyskanie funduszy na rozwinięcie ich pomysłów oraz pozyskanie partnerów biznesowych w obszarze ochrony zdrowia. Studenci różnych kierunków podejmą się opracowania nowych rozwiązań w takich obszarach, jak wsparcie psychologiczne dla osób w kryzysie, produkty i usługi medyczne dla społeczeństwa oraz technologie cyfrowe i inżynieryjne w medycynie przyszłości. Mogą zaproponować własny pomysł lub podjąć jedno z zadań wyznaczonych przez firmy.
W puli wyzwań tegorocznego „H<a>CK NA ZDROWIE” są dwa wskazane przez PZU Zdrowie:
- Zatrzymanie licznika nieodwołanych konsultacji lekarskich
- Usprawnienie ścieżki diagnozy, którą przechodzi pacjent
Uczestnicy będą pracować w interdyscyplinarnych zespołach pod okiem doświadczonych mentorów z branży medycznej, technologicznej i startupowej. W ich gronie znalazły się również ekspertki PZU Zdrowie: Kamila Płowiec-Bzducha, dyrektorka Biura Zarządzania Doświadczeniami Pacjenta, oraz Katarzyna Czupa, kierowniczka Zespołu eCommerce, Produktu i Ofert Niestandardowych. Laureatów wybierze jury, w którego skład wchodzi m.in. Aleksandra Brzezińska, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji PZU Zdrowie.
(AM, źródło: PZU Zdrowie)