PZU Zdrowie rozpoczęło w mediach społecznościowych akcję edukacyjną pod hasłem #myBREASTfriend, w której zachęca kobiety do regularnych badań profilaktycznych.
– Edukujemy w obszarach, w których się specjalizujemy, a jednym z nich jest właśnie diagnostyka obrazowa, czyli kluczowy aspekt profilaktyki nowotworowej. W tym roku PZU Zdrowie powiększyło swoją sieć medyczną o pięć nowych pracowni diagnostycznych, a także przejęło warszawskie centra medyczne Boramed o profilu ginekologiczno-położnicznym – mówi Rozalia Derewenda-Zasłona, kierowniczka Zespołu Komunikacji PZU Zdrowie.
Głównym przesłaniem akcji #myBREASTfriend jest, aby potraktować siebie jak najlepszą przyjaciółkę i podejść do swojego zdrowia z troską.
– Zdarza się, że nie troszczymy się o siebie tak bardzo, jak o naszych bliskich. Dlatego zachęcamy, aby tej jesieni nieco zmienić perspektywę – nie odkładać badań na później i postawić swoje zdrowie na pierwszym miejscu. Do nagrania promującego akcję zaprosiliśmy nasze koleżanki z PZU Zdrowie, które zapytaliśmy między innymi o to, co powiedziałyby najlepszym przyjaciółkom na temat profilaktyki nowotworów piersi – wyjaśnia Monika Rąpała, starsza specjalistka ds. komunikacji PZU Zdrowie, która koordynuje akcję.
Treści edukacyjne zostały przygotowane w kilku formatach:
- wideo na temat najczęstszych obaw i argumentów związanych z zaniedbywaniem badań;
- bazy wiedzy „Profilaktyczna Jesień” z artykułami poradnikowymi i grafikami instruktażowymi, m.in. na temat samobadania piersi;
- komunikacji na profilach społecznościowych PZU Zdrowie
(AM, źródło: PZU Zdrowie)