Z okazji Różowego Października PZU Zdrowie rozpoczął kampanię edukacyjną „My BREAST Friend”, w ramach której namawia kobiety do badań profilaktycznych. W tegorocznej edycji operator medyczny aktywizuje do wzajemnego motywowania się w trosce o zdrowie za pomocą generatora „przyjacielskich skierowań”. Przez cały miesiąc w mediach społecznościowych PZU Zdrowie oraz w bazie wiedzy będzie można znaleźć materiały poświęcone różnym zagadnieniom kobiecego zdrowia.
Celem akcji „My BREAST Friend” jest mobilizacja kobiet do badań profilaktycznych, w szczególności raka piersi, którego świadomości poświęcony jest październik. Motyw przyjaźni zawarty w nazwie odnosi się zarówno do bliskich kobiet, jak i do samych siebie.
Wzajemne motywowanie do dbania o zdrowie stanowi punkt wyjścia do różnych działań edukacyjnych. Informacje o konkretnych działaniach profilaktycznych PZU Zdrowie przedstawia w kilku formach:
- bazy wiedzy #myBREASTfriend z artykułami poradnikowymi i grafikami instruktażowymi, m.in. na temat samobadania piersi i rekomendowanych badań,
- serii postów na profilach społecznościowych PZU Zdrowie,
- spotu z udziałem pracowniczek sieci medycznej PZU Zdrowie.
Dodatkowym elementem akcji jest generator przyjacielskich skierowań z grafikami, które pomagają skierować kilka słów zachęcających do badań do swojej koleżanki, mamy, siostry. Można skorzystać z gotowego tekstu lub uzupełnić plik własną treścią, tak aby kobiety mogły jak najlepiej przekazać bliskim, co czują i dlaczego ich zdrowie jest dla nich ważne. Grafikę można pobrać i przesłać bezpośrednio adresatce lub udostępnić za pomocą mediów społecznościowych.
(AM, źródło: PZU Zdrowie)