PZU Życie: Ochrona działa również w przypadku epidemii lub pandemii

0
1758

W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19, chorobę wywoływaną przez koronawirusa SARS-CoV-2, PZU Życie przekazało informacje o swojej odpowiedzialności oraz ochronie ubezpieczeniowej, którą są objęci jego klienci.

PZU Życie podkreśla, że w jego umowach zachorowanie  na COVID-19 oraz następstwa choroby są objęte standardową ochroną wynikającą z posiadanego ubezpieczenia. Zakład wypłaci świadczenie za pobyt w szpitalu, o ile spełnione będą warunki wynikające z umowy, w tym: dokumentacja pobytu, minimalna wymagana długość pobytu, zdiagnozowana choroba ujęta w umowie, leczenie szpitalne tej choroby (kwarantanna nie jest podstawą do wypłacenia świadczenia). Wypłacone zostanie również świadczenie z tytułu śmierci będącej skutkiem zakażenia  wirusem SARS-CoV-2. W związku z diagnozą COVID-19 nie zostanie natomiast wypłacone świadczenie z tytułu ciężkiej choroby – koronawirus nie jest ujęty w zakresie umowy ubezpieczenia.

W celu uniknięcia ryzyka przy korzystaniu z ubezpieczeń na życie i zdrowie obejmujących opiekę medyczną, PZU Życie zaleca w pierwszej kolejności kontakt z lekarzem w formie telekonsultacji. Zdalne porady medyczne zastępują w pełni wizyty stacjonarne i ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych. Wizyty stacjonarne w placówkach medycznych powinny być realizowane tylko wtedy, kiedy jest to bezwzględnie wymagane. 

Zakład apeluje o stosowanie się do zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS), Europejskiego Centrum Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) oraz Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), aby zminimalizować ryzyko zarażenia.

Zakład radzi, aby w razie wystąpienia objawów wskazujących na zarażenie koronawirusem, szybko skonsultować się z nim i ustalić dalsze postępowanie. Wystarczy zarezerwować konsultację telemedyczną. 

PZU Życie przypomina, że zdalne korzystanie z jego usług jest możliwe za pośrednictwem mojePZU (serwis internetowy i aplikacja mobilna), infolinii PZU i PZU Zdrowie.

Zakład zapewnia, że proces zgłaszania zdarzeń i wypłaty świadczeń jest realizowany bez zakłóceń.

(AM, źródło: PZU)