Rankomat robi to dobrze

0
908

Jedno muszę przyznać osobom opiekującym się marketingiem rankomat.pl…

Dbają o to, aby ich klienci (albo potencjalni klienci) odnaleźli odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

To jest coś, co ciągle powtarzam na szkoleniach i konsultacjach dla multiagentów:

Dawaj ludziom wartość, dzieląc się wiedzą. Odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania. Dzięki temu zdobędziesz nowych klientów.

Rankomat.pl nie był na moich szkoleniach, ale wdraża właśnie tę strategię. Serwis internetowy, który wśród agentów raczej nie ma fanów, dominuje w wynikach wyszukiwania Google. Znajdziemy go zarówno w reklamach płatnych AdWords, jak i w wynikach organicznych Google.

Branża ubezpieczeniowa w AdWords to jedna z najdroższych branż do prowadzenia kampanii. Wyniki jednak są od razu. Włączasz kampanię, podajesz słowa kluczowe, optymalizujesz proces zbierania i obsługi leadów – i masz nowych klientów.

Bardziej długotrwałym procesem jest zdobywanie pozycji w wynikach organicznych Google. Jednak to z kolei jest dobrą inwestycją na przyszłość.

W tym drugim przypadku ewidentnie widać, że zadania domowe zostały odrobione. Zebrano najczęściej zadawane przez klientów pytania dotyczące ubezpieczeń, na które rankomat.pl chce zbierać odpowiedzi.

Stworzono następnie obszerne, ale napisane prostym, zrozumiałym językiem artykuły. Teksty zostały opublikowane na rankomat.pl. Po jakimś czasie (prawdopodobnie) serwis z tymi tekstami zajął wysokie pozycje w Google.

Chcesz się przekonać? Wpisz jakiekolwiek pytanie związane z ubezpieczeniem na życie w Google.

No dobrze, ale jaką lekcję z tego ruchu rankomat.pl powinien wyciągnąć agent czy multiagent, aby pozyskiwać więcej klientów? Jeszcze dziś zacząć dzielić się wiedzą w internecie!

Publiczność (z czasem klienci) to doceni.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online