W dniach 29–30 października odbędzie się konferencja „Leasing & Ubezpieczenia”. Będzie to już trzecia edycja corocznego spotkania dwóch branż finansowych – leasingu i ubezpieczeń. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez Związek Polskiego Leasingu jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Konferencja „Leasing & Ubezpieczenia” ma na celu wymianę doświadczeń przedstawicieli leasingu i sektora ubezpieczeń oraz prezentację trendów mających wpływ na ich działalność i zwiększających konkurencyjność obu branż.
– To jedyne takie wydarzenie na rynku, które jest corocznym spotkaniem dwóch silnych branż finansowych. Branż, które ze sobą współpracują każdego dnia. Bo przecież każde aktywo, które jest leasingowane, czy to auto czy maszyna, musi być ubezpieczone. Liczba przedmiotów będących w użytkowaniu klientów firm leasingowych sięga prawie 3 mln. Firmy leasingowe odpowiadają za ponad 50% wszystkich rejestracji nowych aut w Polsce – mówi Monika Constant, prezeska ZPL.
Podczas ubiegłorocznej edycji konferencji ponad 50 prelegentów przedstawiło 300 gościom aktualne trendy w obszarach leasingu i ubezpieczeń, a także wizje rozwoju i perspektywy współpracy obydwu branż. – Wydarzenie przyciąga ekspertów z sektorów leasingu, ubezpieczeń, technologii i prawa. Nasi goście podkreślają wysoki poziom merytoryczny konferencji – wyjaśnia Monika Constant.
W tym roku ZPL spodziewa się 500 uczestników (stacjonarnie i online). Goście konferencyjni będą dyskutować o innowacjach technologicznych jako motorze efektywności w sektorze leasingowym i ubezpieczeniowym, przyszłości rynku w świetle regulacji prawnych, np. DORA, dylematach i kierunkach rozwoju dla leasingu i ubezpieczeń oraz transformacji cyfrowej w drugim z sektorów. Podczas spotkania będzie również mowa o strategiach w zarządzaniu ryzykiem dla obu branż, implikacjach równości składek ubezpieczeniowych oraz kierunkach i wyzwaniach ewolucji produktów ochronnych.
Jak podkreślają organizatorki wydarzenia z ZPL, temat równości składek ubezpieczeniowych pojawił się już rok temu na konferencji. – W tym roku chcemy go pogłębić. Oczekujemy informacji ze strony ubezpieczycieli na temat tego, jakie działania zostały podjęte od poprzedniej konferencji, jak będą zarządzać zrównoważonym kosztem składek w zależności od kanału sprzedaży, czy to leasingu, bancassurance, kanałów masowych, czy dilerów – mówi Maja Kowalik, ekspertka Grupy ds. Ubezpieczeń ZPL, dyrektorka Departamentu Sprzedaży PKO Agencja Ubezpieczeniowa.
Anna Grajkowska, ekspertka Grupy ds. Ubezpieczeń ZPL, członkini zarządu PeUF, agencji ubezpieczeniowej Pekao Leasing, dodaje, że cyfryzacja wciąż jest wyzwaniem zarówno dla firm leasingowych, jak i ubezpieczeniowych. – Jak wskazuje raport Deloitte z 2022 roku, stopień cyfryzacji sektora bankowego przekracza średnią na świecie. W ubezpieczeniach ten proces rozwija się wolniejszym tempem. Leasing także czeka duże wyzwanie, jakim jest przejście z formy pisemnej na formę dokumentową, co powinno pociągnąć za sobą zmiany w sposobie zawarcia umowy ubezpieczenia – mówi Anna Grajkowska.
Ta możliwość została zapisana w projekcie pakietu deregulacyjnego przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Projektowane zmiany zakładają możliwość zawierania umów leasingu w formie dokumentowej, czyli z wykorzystaniem np. środków elektronicznych. Dziś zawarcie umowy leasingowej jest możliwe jedynie w formie pisemnej, pod rygorem jej nieważności. Branża leasingowa od lat postuluje taką zmianę.
III edycja konferencji Leasing & Ubezpieczenia odbędzie się w dniach 29–30 października w Hotelu Warszawianka w Jachrance koło Warszawy.
Więcej o konferencji TUTAJ.
(AM, źródło: ZPL)
POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY