Powołując się na dane Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU), Grupa PZU poinformowała, że prawie trzy czwarte wzrostu sektora prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce w I połowie tego roku było jego zasługą.
Zakład przypomniał, że według PIU wartość rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych wyniosła na koniec pierwszego półrocza 2019 roku przeszło 430 mln zł i była o 43,5 mln zł większa niż rok wcześniej. W tym czasie wartość polis zdrowotnych w PZU zwiększyła się ze 146,7 do 178 mln zł, czyli o 31,3 mln zł – wobec 12,2 mln zł wzrostu rynku bez udziału największego polskiego ubezpieczyciela.
– Osiągamy takie wyniki głównie dzięki sprzedaży grupowych ubezpieczeń zdrowotnych dla firm. Opieka medyczna jest głównym i najbardziej pożądanym benefitem pracowniczym. Decyduje się na niego coraz więcej firm, a opieka medyczna w formie ubezpieczenia ma przewagę nad abonentami medycznymi ze względu na gwarancje, które muszą być spełnione przez ubezpieczyciela. Należy do nich krótki czas oczekiwania na wizytę u lekarza, który dla pacjentów jest kluczowy. Firmy oferujące usługi zdrowotne w ramach abonamentów nie są często w stanie dostarczyć usług zdrowotnych w tak krótkim czasie, jak tego oczekują pacjenci. Dzięki konkurencyjnej ofercie, taki gigant jak Grupa PZU rośnie w imponującym tempie niewielkich start-upów, co jest wyjątkowym osiągnięciem – mówi prezes PZU Życie Roman Pałac. Według niego wydatki na zdrowie, zarówno publiczne, jak i prywatne, będą w Polsce jeszcze rosnąć.
PZU Zdrowie ma sieć liczącą już około 100 własnych i 2200 partnerskich placówek w niemal 600 miastach w Polsce. Współpracuje z kilkudziesięcioma szpitalami i ponad połową aptek w kraju. Oferuje pomoc prawie 2000 lekarzy przeszło 50 specjalizacji. W sierpniu PZU Zdrowie otworzył pierwsze gabinety stomatologiczne.
Jednocześnie Grupa PZU angażuje się w szereg działań o charakterze społecznym. W ramach ogłoszonej w czerwcu społecznej strategii #10latdłużej wspiera profilaktykę zdrowotną i promuje zdrowy tryb życia. Mobilne Stefy Zdrowia PZU, które odwiedziły już kilka tysięcy miejsc w Polsce, oferują bezpłatne porady specjalistów i badania. – Te inicjatywy na rzecz zdrowia i lepszego życia Polaków stały się znakiem rozpoznawczym Grupy PZU. Służą umacnianiu zaufania do nas – mówi Roman Pałac.
Niedawno Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchomiła pionierski projekt „Opaska życia”. To kolejna, po nowoczesnym systemie ratunkowym PZU GO automatycznie wzywającym pomoc w razie wypadku samochodu, innowacja techniczna PZU mająca wspomagać ratowanie ludzkiego życia.
– „Opaska życia” to połączenie innowacyjności i nowoczesnych technologii ze społeczną wrażliwością i odpowiedzialnością, którą kierujemy się w biznesie – mówi prezes PZU SA, Paweł Surówka. Projekt został pilotażowo uruchomiony w Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim im. św. Jana Pawła II w Siedlcach. Ma być rozszerzany o kolejne placówki publicznej służby zdrowia.
(AM, źródło: PZU)