W związku z zagrożeniem, jakim jest epidemia koronawirusa i wynikającej z tego konieczności zapewnienia odpowiedniego wsparcia Allianz Polska utworzył na Facebooku grupę dyskusyjną Agenci Allianz Razem.
– To bardzo ważne, żebyśmy w tej nietypowej sytuacji byli blisko siebie. Wsparcie merytoryczne, odpowiedzi na pojawiające się problemy, dzielenie się pomysłami i rozwiązaniami, a także korzystanie z różnych doświadczeń – to właśnie w tym celu uruchomiliśmy grupę dyskusyjną Agenci Allianz Razem na Facebook – powiedziała Małgorzata Harasimiuk-Grodzka, dyrektor Departamentu Sprzedaży Agencyjnej Allianz Polska.
Nowo powstała grupa dla agentów współpracujących z Allianz ma wspierać bezpośrednią komunikację pomiędzy pośrednikami i ubezpieczycielem. Firma podkreśla, że jest to jedno z narzędzi uzupełniających bieżącą komunikację: specjalne serwisy Port.Allianz oraz MultiPort. Allianz dla agentów, szkolenia produktowe, webinary, mailingi i newslettery.
Już po pierwszym dniu od uruchomienia grupy dołączyło do niej niemal 200 agentów. Członkami są agenci oraz przedstawiciele Allianz, zarówno odpowiadający za sprzedaż, jak i reprezentujący wszystkie obszary w firmie.
– Chcemy, aby grupa była miejscem do dzielenia się wiedzą, forum dyskusji, dodatkowym kanałem, który szczególnie teraz pomoże i usprawni komunikację. Obecna sytuacja postawiła przed każdym z nas zupełnie nowe wyzwania, które musimy szybko i sprawnie rozwiązywać, aby zapewnić ciągłość działania dla współpracujących z nami agentów oraz ciągłość ubezpieczenia klientów – zaznaczyła Małgorzata Harasimiuk-Grodzka.
– Widzimy, że szczególnie dziś jest duże zapotrzebowanie na szybką i skuteczną komunikację pomiędzy firmą a jej pracownikami, partnerami biznesowymi. Ta grupa jest odpowiedzią na taką potrzebę – dodał Michał Podogrodzki, dyrektor Komunikacji i PR Allianz Polska.
Allianz zachęca swoich agentów do aktywnego uczestnictwa w grupie i bieżącego śledzenia umieszczanych tam wpisów. To miejsce, w którym agencji mogą: zamieszczać pytania, problemy, sugestie tematów, w których potrzebują wsparcia, a także dzielić się pomysłami, które będą inspiracją dla innych agentów, czerpać wzajemnie z doświadczeń innych członków grupy, dzielić się rozwiązaniami, które stosują zarówno w obecnej sytuacji, jak i w bieżącym prowadzeniu biznesu, być w stałym, mniej formalnym kontakcie z zespołem Allianz.
Grupa ma charakter zamknięty i w pierwszym etapie mogą dołączyć do niej agenci wyłączni Allianz. Obecnie ubezpieczyciel pracuje także nad wdrożeniem podobnego rozwiązania dla współpracujących multiagentów. Każde zgłoszenie jest weryfikowane na podstawie numeru agenta. Jednocześnie regulamin grupy jasno określa zasady uczestnictwa.
– Chcemy podkreślić i informujemy o tym naszych agentów, że bardzo restrykcyjnie respektujemy tajemnicę ubezpieczeniową. Grupa nie może być miejscem do omawiania spraw klienckich – dodaje Małgorzata Harasimiuk-Grodzka. – Niemniej jednak ogromna wiedza naszych agentów i ich doświadczenie to jest właśnie to, co chcemy uruchomić w pełni w tak zmiennych czasach – podkreśliła.
(AM, źródło: Allianz)