Już niedługo powstanie 250. Punkt Standard

0
359

Minęło już pięć lat od otwarcia pierwszego Punktu Standard – flagowej placówki partnerskiej ERGO Hestii. W ciągu połowy dekady powstało 240 placówek, które są nie tylko wizytówkami sopockiego ubezpieczyciela, ale też wzorcowo prosperującymi biznesami. ERGO Hestia postawiła na wysokie standardy obsługi, profesjonalizm partnerów biznesowych oraz estetyczną i przyjazną wizualizację agencji.

ERGO Hestia postawiła na estetyczną i przyjazną wizualizację marketingową, rygorystyczne standardy obsługi i najwyższy profesjonalizm swoich partnerów biznesowych.

Żeby realizacja tych ambitnych założeń była możliwa, niezbędna jest koncentracja na jakości współpracy z partnerami.

– Jakość jest dla nas zdecydowanie istotniejsza niż ilość. Moglibyśmy mieć znacznie większą liczbę Punktów Standard, jednak postawiliśmy na bardzo staranny dobór partnerów do tego projektu, oparty na zaufaniu i profesjonalizmie – podkreśla Maria Rosa, dyrektor Departamentu Sprzedaży w ERGO Hestii.

Maria Rosa

Punkt Standard z numerem 250 we wrześniu

Pierwszy Punkt Standard został otworzony w Warszawie w lipcu 2015 r. przez Beatę Świerszczewską i Jakuba Mietkowskiego. Punkt cały czas się rozwija i również jako pierwszy przedłużył porozumienie o współpracy na kolejne pięć lat.

ERGO Hestia szacuje, że agencja z symbolicznym numerem 250 powstanie we wrześniu 2020 r.

– Oczywiście respektujemy wszystkie obostrzenia i wytyczne związane z pandemią, co powoduje, że otwarcie nowej placówki zajmuje nieco więcej czasu – dodaje Szymon Kubiak, menedżer projektu.

Szymon Kubiak

Pięć lat istnienia projektu to wiele doświadczeń i eksperymentów biznesowych.

– Najbardziej nas zaskoczyło powstanie silnej społeczności właścicieli Punktów Standard. Przyczyniły się do tego szkolenia oraz zamknięte forum na Facebooku, gdzie poruszane są wszystkie możliwe biznesowe tematy i problemy, również te trudne – mówi Szymon Kubiak.

– Słuchanie siebie nawzajem to jeden z filarów partnerstwa. O tym, co warto zmienić lub wprowadzić do programu, właściciele Punktów Standard piszą na forum, ale rozmawiamy też o tym na osobistych spotkaniach regionalnych. Na podstawie zgłaszanych propozycji powstaje lista, a poszczególne punkty podlegają demokratycznemu głosowaniu. W ten sposób ustalamy priorytety, które są ważne dla największej liczby naszych partnerów biznesowych – tłumaczy Maria Rosa.

Fundamentami projektu są dialog i rozwój

Jedną z nowości wprowadzoną na życzenie właścicieli Punktów Standard było zatrudnienie dedykowanych opiekunów programu w centrali, którzy zostali gruntownie przeszkoleni i zajmują się wyłącznie wspieraniem właścicieli Punktów Standard oraz ich pracowników.

– Do zamkniętego forum należy również pani prezes Justyna Wajs, dzięki czemu głos naszych partnerów jest od razu słyszany na poziomie zarządu. To jest bardzo doceniane i zarazem wyjątkowe na rynku – uzupełnia Szymon Kubiak. – Dialog to znak rozpoznawczy całego programu, zarówno ten na linii agent – klient, agent – centrala, jak i agent – agent. Jak już wspominałem, właściciele Punktów Standard stworzyli unikalną społeczność, która się nawzajem dopinguje, zamiast konkurować.

Od samego początku projektu jego istotnym elementem były szkolenia. Wszyscy właściciele Punktów Standard brali udział w Akademii Ubezpieczeń, czyli cyklu szkoleń produktowych, sprzedażowych i menedżerskich. Tej jesieni rozpocznie się kolejny projekt rozwojowy, który będzie kładł duży nacisk na ubezpieczenie na życie ERGO4.

– Liczymy na możliwość przeprowadzenia szkoleń stacjonarnych, ale dysponujemy wszystkimi niezbędnymi narzędziami do szkoleń zdalnych – mówi Maria Rosa.

Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy program wsparcia dla naszych agentów w zdalnej sprzedaży, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. Nakładki na Facebooka z napisem „ubezpieczam zdalnie” lub „ubezpieczam #TotalnieZdalnie”, pomoc w kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych czy różne formy wsparcia agentów w czasach pandemii. Przykładowo, na prośbę agentów zmieniliśmy formę nagrody w konkursie sprzedażowym Liga Mistrzów na nagrody pieniężne – wylicza Maria Rosa. – Właściciele Punktów Standard mogą zawsze na nas liczyć, a my możemy liczyć na nich.

Kolejne ambitne cele

W sierpniu odbędzie się cykl regionalnych spotkań przedstawicieli centrali ERGO Hestii z właścicielami Punktów Standard.

– Chcemy, żeby każdy agent mógł wypowiedzieć swoje zdanie i żeby został przez nas usłyszany – podkreśla Szymon Kubiak.

– W lipcu rozpoczęliśmy też ważny proces przedłużania porozumień o współpracy na kolejne lata. Przed nami pracowite miesiące i kolejne ambitne cele do realizacji, ale właśnie to lubimy najbardziej. Chcemy, żeby Punkty Standard były znane z profesjonalizmu i najwyższej możliwej jakości obsługi klienta na całym rynku ubezpieczeń w Polsce – podsumowuje Maria Rosa.

Aleksandra E. Wysocka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here