Szukasz pomysłu na marketing lokalny? To proste!

0
587

Wielu z nas wyobraża sobie, że marketing wymaga ogromnych nakładów finansowych i na początku nowej działalności nie stać nas na inwestycje w reklamę, ale skoro już mamy „idealne miejsce” na naszą placówkę ubezpieczeniową i świetnie ją oznakowaliśmy, to pomóżmy naszemu biznesowi szybciej się rozwinąć.

Wiele działań możemy zrealizować nawet za darmo! Wystarczy tylko trochę chęci i czasu.

W poniższym artykule postaramy się przybliżyć podstawowe narzędzia, z których najczęściej korzystamy, żeby wypromować naszych UniPartnerów na ich rynkach lokalnych.

Działania marketingowe możemy podzielić na działania offline i online.

Offline

Wśród podstawowych działań offline wyróżniamy:

Piotr Oleszczuk

* wizytówki, ulotki, plakaty – najczęściej wykorzystywane materiały marketingowe, ich produkcja nie kosztuje wiele i może stanowić świetną zachętę do skorzystania z usług. Przy projektowaniu tych materiałów warto zwrócić uwagę na ich czytelność – zamieszczenie zbyt dużej ilości informacji sprawi, że reklama nie zainteresuje potencjalnego klienta. Warto też przed zleceniem druku dać materiały do przeczytania komuś zaufanemu, literówki potrafią naprawdę być zmorą;

* banery reklamowe, billboardy – również niedrogi a bardzo skuteczny materiał. Przy projektowaniu baneru/billboardu powinniśmy pamiętać o wyeksponowaniu słowa Ubezpieczenia, tak aby potencjalny klient mógł od razu przeczytać, czym się zajmujemy. Jeśli materiał będzie zawieszony przy ulicy, warto zrezygnować z długich tekstów na korzyść ikonografiki. Wybierając miejsce na tę formę reklamy, starajmy się znaleźć mniej oklejone przez innych dostawców, a jeśli nie jest to możliwe, zadbajmy, by nasza reklama rzucała się w oczy, np. wykorzystując inny kolor. Jednak należy pamiętać złotą zasadę w takich projektach: mniej znaczy więcej;

* potykacze, windery – podobnie jak powyższe materiały – są dość przystępne cenowo. Zwrócenie uwagi przechodniów jest szczególnie ważne, jeśl placówka nie jest zlokalizowana bezpośrednio przy ulicy. Musimy pamiętać, że jeśli decydujemy się na tę formę reklamy, należy ją regularnie wystawiać, a także zadbać o odpowiednie zabezpieczenie w wietrzne dni – aby nie stanowiły zagrożenia dla przechodniów;

* oznakowany samochód – auto, którym na co dzień poruszamy się po okolicy, również może stanowić świetną reklamę dla naszej działalności. Warto zwrócić uwagę, by oznakowanie było czytelne z wyeksponowanym adresem i numerem telefonu. W przypadku wyboru takiej formy reklamy wizyty na myjni stają się praktycznie codziennością;

* uroczyste otwarcie, dni otwarte lub urodziny placówki – mają przede wszystkim zwrócić uwagę przechodniów i najbliżej okolicy placówki. Możemy w okresie letnim poczęstować naszych potencjalnych klientów wodą, wystawić stojaki z balonami i zorganizować poczęstunek dla stałych i nowych, by przy okazji zapoznali się z szeroką ofertą. To świetna okazja, by nawiązać relację i zbudować pozytywny wizerunek agencji;

* reklama radiowa, prasowa – działanie to zapewne pochłonie większy budżet niż dotychczas przedstawione, ale jeśli dysponujemy środkami na reklamę, to oczywiście warto z nich również korzystać. W reklamie prasowej mogą być to ikonografiki zapraszające do biura lub artykuły sponsorowane, w których podzielimy się wiedzą z klientami – np. na co zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczeń. Przy tworzeniu reklamy radiowej warto postawić na prosty komunikat i utrwalenie (np. przez powtórzenie) adresu placówki. Tutaj również mniej informacji znaczy więcej.

Oprócz tych podstawowych działań offline można również angażować się w wydarzenia lokalne w okolicy bądź brać udział w lokalnych zbiórkach, np. w zimie zbierać ciepłe koce dla czworonogów z pobliskiego schroniska. Pomysłów jest wiele, jednak cokolwiek byśmy robili, nie może to być to jednorazowe działalnie – dopiero po konsekwentnym powtórzeniu działań będziemy w stanie ocenić, czy faktycznie się sprawdza, czy też warto poszukać czegoś innego.

Online

W działaniach online również można znaleźć reklamy, które nie będą wymagały nakładów finansowych, ale jedynie chęci do ich przygotowania. Wśród najpopularniejszych działań online znajdą się m.in.:

* wizytówka firmy w Google jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, z którego powinien korzystać każdy agent ubezpieczeniowy. Wizytówka firmy w Google to nic innego jak profil firmy, który w bardzo łatwy sposób pozwala kontaktować się z klientami w wyszukiwarce i w mapach Google. Co ważne, założenie profilu jest bezpłatne. Duża część klientów, zanim odwiedzi agenta w biurze, najpierw sprawdza informacje na jego temat w sieci. Wizytówka pełni wiele funkci, a przy tym w łatwy sposób można zarządzać informacjami, które widzą użytkownicy, kiedy szukają firmy.

* fanpage na Facebookuto narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie pracę agenta ubezpieczeniowego w XXI wieku. Obecnie w Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 mln osób. Wśród użytkowników są zarówno młodsi, jak i starsi, osoby prywatne oraz firmy. Jest to potężna baza potencjalnych klientów, do której trzeba tylko w umiejętny sposób dotrzeć. Wykorzystując siłę Facebooka, w bardzo łatwy sposób poinformujemy znajomych, czym tak naprawdę się zajmujemy, bo czy każdy wie, że może u nas zakupić najlepsze ubezpieczenie? Fanpage jest oczywiście bezpłatny, ale wykorzystując narzędzia płatne (targetowanie – wybór grupy docelowej), można lepiej wykorzystać jego możliwości. Prowadząc Facebooka firmowego, warto pamiętać o jego aktualności – jest to narzędzie, które musi „żyć” i za pomocą którego będziemy nawiązywać interakcję z klientami;

* strona wwwprzygotowanie i utrzymanie profesjonalnej strony www jest już niestety płatne, ale to również narzędzie, które warto wykorzystywać w swojej pracy. Przede wszystkim strona www, napisana w sposób umożliwiający późniejsze pozycjonowanie, pozwala na jeszcze łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Przy tworzeniu strony www warto jednak skorzystać z usług profesjonalistów, by zadbać o jej czytelność, a także w pełni wykorzystać potencjał odpowiedniego pozycjonowania.

Jak widać, każdy z nas dysponuje naprawdę szeroką paletą narzędzi marketingowych – od bezpłatnych po wymagające inwestycji. Możliwości jest wiele, ale żeby osiągnąć efekt, którego oczekujemy, musimy przede wszystkim nie bać się próbować i być konsekwentni w swoich działaniach.

Iwona Piwowarska-Olbert

dyrektor Departamentu Programu UniPartner

Piotr Oleszczuk

trener biznesu

Chcesz rozwinąć swój ubezpieczeniowy biznes, ale nie wiesz jak? Czujesz, że musisz coś zmienić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami! unipartner@unilink.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here