Saltus Ubezpieczenia: Polisy zdrowotne pozwolą zadbać o zdrowie sprzedawców

0
356

Ponowne otwarcie handlu może zwiększyć i tak dużą rotację pracowników. W drugim półroczu 2020 r. pracodawcę zmieniło aż 35% sprzedawców, a 23% aktywnie poszukuje nowej pracy. Saltus Ubezpieczenia radzi, jak dbać o zdrowie pracowników sektora handlu i jakie świadczenia powinna uwzględniać ich medycyna pracy.

– Sprzedawca i kasjer wykonują ciężką fizycznie pracę. Oprócz bycia „na pierwszej linii frontu” w sensie ryzyka zakażenia SARS-CoV-2, od lat grupa ta odznacza się większą skłonnością do występowania choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa, wad postawy i problemów z krążeniem. Dlatego ich pracodawcy powinni wyjść poza schemat odbywających się raz na kilka lat badań okresowych, zapewniając pracownikom dostęp do najlepszych świadczeń w ramach medycyny pracy. Profilaktykę zapobiegającą chorobom zawodowym warto teraz uzupełnić też o przeciwdziałanie Covid-19, poprzez regularne testy przesiewowe załogi, co oferują m.in. ubezpieczyciele – zauważa Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Wysoka rotacja sprzedawców i kasjerów powinna zatem skłonić pracodawców do zapewnienia zatrudnionym ułatwionego dostępu do opieki medycznej, nie tylko pod kątem Covid-19, ale też w/w chorób zawodowych. Zwłaszcza przy mniejszej dostępności świadczeń publicznych w związku ze skupieniem się NFZ na walce z pandemią. Warto to zrobić tym bardziej że odpowiedni dobór świadczeń medycyny pracy może istotnie przyczynić się do polepszenia ich ogólnego stanu zdrowia, a co za tym idzie ograniczać liczbę czy długość zwolnień lekarskich.

– Coraz więcej pracodawców interesuje się możliwością zapewnienia pracownikom prywatnej opieki zdrowotnej za pomocą ubezpieczeń grupowych lub w ramach pakietów medycznych. Pozwalają one na sprawną i regularną kontrolę stanu zdrowia pracowników. Co istotne, świadczenia pomagające przeciwdziałać chorobom zawodowym można realizować w ramach medycyny pracy. Nieważne, czy za pośrednictwem polisy, czy na mocy umowy z publiczną placówką. Żeby odpowiednio dobrać zakres ubezpieczenia, trzeba sprawdzić, na jakie schorzenia narażeni są pracownicy zajmujący dane stanowisko oraz uwzględnić ich wiek – dodaje Xenia Kruszewska.

W przypadku pracowników handlu warto w szczególności uwzględnić profilaktykę nabytych wad postawy, świadczenia ułatwiające powrót do zdrowia po doznaniu urazów oraz dostęp do profilaktyki kardiologicznej. W skład tak skonstruowanego pakietu pomocy medycznej wchodziłby zatem dostęp do m.in. następujących świadczeń:

  • konsultacje ortopedyczne i kardiologiczne,
  • badania obrazowe: RTG, rezonans magnetyczny,
  • EKG, ECHO serca,
  • rehabilitacja narządów ruchu.

(AM, źródło: Brandscope)