W odpowiedzi na nową rzeczywistość spowodowaną pandemią Covid-19 Saltus Ubezpieczenia, jako jedno z pierwszych towarzystw ubezpieczeniowych, uruchomił egzaminy zdalne dla kandydatów na agentów ubezpieczeniowych.
– Od 1 czerwca Zespół Szkoleń Saltusa przeegzaminował w trybie zdalnym już blisko 800 osób reprezentujących m.in. banki spółdzielcze oraz multiagencje. Cieszy nas fakt, że mimo wymagającego czasu pandemii, udało nam się sprawnie i skutecznie przeprowadzić egzaminy tak licznej grupie kandydatów na agentów. Tym bardziej, że wymagania KNF związane z procesem egzaminowania były wysokie – mówi Tadeusz Rogalski, kierownik Zespołu Szkoleń w Saltus Ubezpieczenia. – Jesteśmy jednym z pierwszych towarzystw na rynku, które przeprowadza egzaminy zdalne – dodaje.
Egzaminy w nowej formule umożliwia rozporządzenie Ministerstwa Finansów z 14 maja 2020 r. Rozporządzenie ma ułatwić funkcjonowanie branży ubezpieczeniowej w czasie epidemii i wprowadza czasową możliwość przeprowadzania egzaminów agencyjnych zdalnie, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.
Egzaminy przeprowadzane przez szkoleniowców Saltus Ubezpieczenia odbywają się za pośrednictwem platformy e-learningowej, która spełnia wszystkie wymagania opisane w rozporządzeniu. Platforma zapewnia skuteczną identyfikację osób egzaminowanych oraz samodzielność ich pracy. Cały proces egzaminacyjny poprzedzony został wcześniejszą weryfikacją i akceptacją Komisji Nadzoru Finansowego.
(KS, źródło: Branscope)