Sandis rozpoczyna ekspansję międzynarodową dzięki dofinansowaniu z PARP

0
629

Polski insurtech Sandis otrzymał ponad 700 tys. złotych dofinansowania z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dzięki tym środkom firma już w tym roku planuje rozpocząć działalność operacyjną w Tajlandii i Chile.

Sandis to polski insurtech założony w 2017 roku przez Marcina Bobruka. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach dla branży ubezpieczeniowej, oferując autorski ekosystem aplikacji do dystrybucji produktów ochronnych. Produkty firmy skierowane są do zakładów ubezpieczeń, multiagencji oraz brokerów ubezpieczeniowych.

Teraz insurtech otrzymał wsparcie finansowe w ramach realizowanego przez PARP programu „Internacjonalizacja MŚP”. Firma zdobyła niemal maksymalną liczbę punktów, otrzymując dofinansowanie w wysokości 712 tys. zł.

Marcin Bobruk

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że dzięki wsparciu finansowemu PARP będziemy mogli jeszcze szybciej rozwijać się i wejść na rynki zagraniczne. Przed złożeniem wniosku do PARP przeprowadziliśmy szereg solidnych badań rynku, skupiając się na identyfikacji tych z największym potencjałem w regionie Azji i Ameryki Południowej. Uzyskane fundusze przeznaczymy przede wszystkim na działania marketingowe oraz inwestycje w obszarze cyberbezpieczeństwa – mówi Marcin Bobruk, założyciel i CEO Sandis.

Zwraca on także uwagę, że według analiz wewnętrznych firmy Tajlandia i Chile to rynki o ogromnym potencjale, ponieważ digitalizacja i rozwój w obszarze cyfrowej dystrybucji ubezpieczeń jest tam zauważalnie opóźniony. Ponadto kraje te stanowią przyczółek na rozwijających się rynkach Azji i Ameryki Południowej. Sandis dostrzega potencjał właśnie w tych krajach, ponieważ Tajlandia jest jednym z liderów w regionie Azji Południowo-Wschodniej pod względem dynamiki rozwoju innowacji. Natomiast Chile jest krajem o wysokim poziomie rozwoju gospodarczego, a także posiada stabilną i przyjazną dla biznesu infrastrukturę.

Firma skieruje swoją ofertę głównie do średnich i dużych pośredników oraz brokerów, a także małych i średnich zakładów ubezpieczeń. Produkty firmy koncentrują się na optymalizacji procesów sprzedaży, a oferowane są w modelu SaaS (Software as a Service). Sandis może się też pochwalić bardzo krótkim czasem potrzebnym na wdrożenia swoich aplikacji i niskim TCO (Total Cost of Ownership).

Model biznesowy zakłada współpracę z renomowanymi integratorami i firmami doradczymi mającymi doświadczenia się w sektorze ubezpieczeniowym w Tajlandii i Chile.

– W grudniu i styczniu rozpoczęliśmy już rozmowy z potencjalnymi partnerami w Tajlandii. Korzystamy również ze wsparcia lokalnego biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu działającego w Bangkoku w zakresie poszukiwania lokalnych podwykonawców i partnerów. Planujemy też bliską współpracę z innymi polskimi insurtechami, chcąc oferować na nowych rynkach szereg usług komplementarnych – dodaje Marcin Bobruk.

(AM, źródło: Sandis)