SIGNAL IDUNA 2020 to energia, technologia i partnerskie podejście

0
1507

Rozmowa z Michałem Cabajem, dyrektorem Biura Sprzedaży Ubezpieczeń SIGNAL IDUNA

Aleksandra E. Wysocka: – W SIGNAL IDUNA dużo zmian – technologicznych, produktowych, ale też w całej organizacji sprzedaży. Co się konkretnie zmieniło z perspektywy multiagenta?

Michał Cabaj: – Chcemy być jeszcze bliżej agenta i jeszcze bliżej rynku. Dlatego z inicjatywy Adama Malinowskiego, nowego członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing, podzieliliśmy zespół obsługujący kanały zewnętrzne na trzy części: brokerski, agencyjny i „alternatywny”. Ja odpowiadam za kanał agencyjny i widzę tu ogromny potencjał.

SIGNAL IDUNA nie planowała i nie planuje rozwoju sieci własnej. Dla nas bardzo ważni są multiagenci. Widzimy, jak ten kanał rozwija się w Polsce i profesjonalizuje. Chociaż w sprzedaży w nim wciąż dominuje komunikacja, to rok do roku systematycznie zwiększa się również udział innych produktów, w tym ubezpieczeń życiowych i zdrowotnych. Tu widzimy przestrzeń dla nas.

Ponad stulenie doświadczenie na rynku niemieckim i kilkunastoletnie na rynku polskim pozwoliło nam na wypracowanie dobrych modeli ryzyka. Wiemy, jak właściwie wycenić życie i zdrowie. Mamy o czym rozmawiać z multiagentami!

Powiedział Pan, że chcecie być bliżej agenta. Co to konkretnie oznacza?

– Po pierwsze, istotnie zwiększyliśmy zespół odpowiedzialny za obsługę agenta w terenie. W tym momencie jest to 11 ekspertów, wśród których są zarówno osoby od wielu lat związane z SIGNAL IDUNĄ, jak i osoby z innych towarzystw. Uważam taką mieszankę za bardzo twórczą i rozwojową. Stworzyliśmy też specjalną infolinię ekspercką, która wspiera agentów wiedzą produktową i obsługową.

Często jest tak, że jeśli agent nie sprzedaje jakiegoś produktu na co dzień albo dopiero zaczyna zajmować się zdrowiem czy życiówką, to na rozmowie z klientem potrzebuje szybkiej informacji co do zakresu etc. Może zawsze zadzwonić do menedżera, ale efektywniej jest skorzystać z infolinii, bo menedżerowie mają dużo spotkań i nie zawsze zareagują natychmiast. Osobny zespół obsługi agencyjnej odpowiada na pytania dotyczące umów agencyjnych, rozliczeń, regulacji, obowiązkowych szkoleń.

W ostatnich tygodniach widać Was częściej w terenie. Na prezentacjach pojawia się hasło „Generacja SI”. Co to takiego?

– Generacja to dla nas grupa ludzi o podobnych zachowaniach. Chcemy zaprosić naszych partnerów biznesowych, pośredników i klientów do stworzenia wspólnie z nami Generacji SI. Nazwa pochodzi od SIGNAL IDUNA, ale to też coś więcej. SI to Simple Ideas, czyli proste pomysły. SI to też Smart & Intelligent, czyli mądrze i inteligentnie. Chodzi o nastawienie na szukanie prostych i nowoczesnych rozwiązań. Ma być prosto, szybko, sprawnie, inteligentnie, po partnersku.

Zachęcam do tego, żeby nas sprawdzić. Bardzo wielu agentom nazwa „Signal” kojarzy się z pastą do zębów, niektórym z ubezpieczeniami podróżnymi. Chcemy to zmienić i pokazać, że można z nami bardzo wiele wspólnie zrobić i że naprawdę warto. 

Proszę powiedzieć parę słów o terenowych spotkaniach z agentami.

– Zaczęliśmy na początku marca i odwiedzamy po kolei wybrane miasta: Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk i Warszawę. Chcemy pokazać, jaka jest SIGNAL IDUNA 2020, co można z nami wspólnie zrobić, jakie mamy plany. Spotykamy się z multiagentami i naszymi partnerami kluczowymi – albo osobiście w terenie, albo on-line.

Ważnym elementem tych konferencji jest prezentacja naszego nowego systemu SIGnet, który pozwala sprzedawać produkty życiowe tak prosto jak majątek. SIGnet startuje 23 marca. Dajemy naszym agentom dostęp do wszystkich produktów, bez konieczności generowania nazwy użytkownika i hasła, z bardzo intuicyjnym procesem sprzedaży.

Razem z nowym systemem agenci dostaną zupełnie nową odsłonę ubezpieczenia terminowego na życie oraz ubezpieczenia grupowego SIgo. W grupach otwartych mamy ponad 16-letnie doświadczenie, mamy stabilne składki i wysokie sumy ubezpieczenia w stosunku do ceny. Oferujemy pakiety dla rodzin i dla singli. Warto nas sprawdzić.

Co trzeba zrobić, żeby zostać kluczowym partnerem SIGNAL IDUNA?

– Trzeba chcieć! Ponieważ jesteśmy niewielkim towarzystwem, szybko reagujemy i można z nami wiele wspólnego wypracować. Zapraszam do kontaktu. Tu chodzi przede wszystkim o nastawienie na współpracę, partnerstwo, wspólny sukces. Wcale nie trzeba być ogólnopolską agencją, żeby być kluczowym partnerem SIGNAL IDUNA.

A co z Waszym flagowym produktem, czyli ubezpieczeniami turystycznymi?

– Do tej pory koncentrowaliśmy się na współpracy z biurami podróży. Teraz chcemy zaoferować nasze ubezpieczenia turystyczne również za pośrednictwem multiagentów, ponieważ coraz więcej Polaków samodzielnie organizuje swoje wyjazdy i potrzebuje dobrej ochrony ubezpieczeniowej. Ale mówiąc o naszych flagowych produktach, trzeba koniecznie wspomnieć o ubezpieczeniach zdrowotnych, a w szczególności szpitalnych, które wprowadziliśmy już w 2004 r. Tu również widzimy ogromny potencjał i ciekawe pole do współpracy z agentami.

Zapraszam do kontaktu, zadawania pytań, rozmów i zapewniam, że w SIGNAL IDUNA będzie się w nadchodzących miesiącach działo wiele dobrego!

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka