Signal Iduna, która jest jednym z mniejszych zakładów ubezpieczeń działających na polskim rynku, chce poprawić swoją pozycję. Firma zamierza sporo zainwestować w cyfryzację procesów firmowych, zaangażować się w embedded insurance oraz rozwinąć swoją ofertę zdrowotną, a także zacieśnić relacje z dystrybutorami – informuje „Puls Biznesu”.
Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduny, mówi gazecie, że jego firma ma swoją niszę – jest skoncentrowana wokół człowieka. Dlatego ubezpiecza zdrowie, turystykę, życie. W perspektywie dwóch–trzech lat zakład chce awansować na pozycję lidera wśród niewielkich ubezpieczycieli działających w Polsce.
„PB” wskazuje, że Signal Iduna zamierza zrealizować swój cel poprzez zwiększone inwestycje w IT, zacieśnienie współpracy z brokerami i agentami oraz nowe produkty zdrowotne. Rozwój tego obszaru ma nadzorować nowo pozyskana dyrektor obszaru zdrowia i życia, Monika Grudzińska. Adam Malinowski wyjaśnia, że niemieccy właściciele firmy chcą zobaczyć efekty już opracowanej strategii w 2026 roku. „PB” zwraca uwagę, że Signal Iduna chce mocno zaangażować się w niszowe segmenty, takie jak embedded insurance, czyli ubezpieczenia wbudowane. Pierwsze kroki już zostały wykonane: zakład ubezpiecza okulary w sieci New Vision Optica i zegarki sprzedawane w salonach W.Kruk. Wkrótce to grono poszerzy się o dwóch kolejnych partnerów. Ubezpieczyciel prowadzi też rozmowy o ubezpieczeniu wynajmowanej elektroniki, zarówno nowej, jak i używanej, oraz mebli. W ten sposób osiąga nie tylko cele biznesowe, ale też ESG, zgodnie z zasadą „naprawiaj, nie wyrzucaj”.
Więcej:
„Puls Biznesu” z 13 października, Agnieszka Morawiecka „Signal Iduna chce być duża wśród małych”
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)