Lato to czas, kiedy wielu z nas wybiera się w podróże samochodem – czy to nad polskie morze, w góry czy do popularnych zagranicznych destynacji, jak Hiszpania, Włochy, Grecja czy Chorwacja.
W sytuacjach wyjazdów samochodem szczególnie przydatne i cenne stają się ubezpieczenia autocasco (AC) i assistance, które zapewniają realne wsparcie w razie problemów podczas podróży.
Trzy mity o samochodowym assistance, które warto obalić
W przestrzeni publicznej funkcjonuje wiele nieprawdziwych przekonań na temat usług assistance, zwłaszcza podczas wakacyjnych wyjazdów. Oto trzy najczęściej powtarzane mity:
Mit 1: Assistance działa tylko do określonej odległości od domu i na dalekim wyjeździe nie będzie pomocne. To już przeszłość. Dawniej najtańsze pakiety mogły mieć takie ograniczenia, jednak dziś to rzadkość. Owszem, w podstawowych wersjach limit holowania może wynosić 200 km, ale jest to dystans, który zapewnia przewiezienie auta do najbliższego warsztatu, by tam dokonać naprawy pojazdu i jak najszybciej przywrócić możliwość dalszej jazdy. – W pakietach rozszerzonych – jak Comfort czy VIP w TUZ Ubezpieczenia – nie ma limitu km w Polsce, a w Europie wynosi odpowiednio 500 km i „bez limitu”, co w zupełności wystarcza na dalekie podróże – podkreśla Dorota Koman, regionalna dyrektorka sprzedaży. – Warto spojrzeć też od drugiej strony odległości. W naszej ofercie AutoAssistance nie stosujemy franszyz kilometrowych, czyli usługą objęte jest nawet auto stojące pod domem, co jest równie ważne dla pełnego spokoju klienta – dodaje.
Mit 2: Za granicą trzeba rozmawiać z operatorem w obcym języku, by uzyskać pomoc. Nic bardziej mylnego. Po wykupieniu ubezpieczenia otrzymujemy polski numer do operatora działającego w kraju. Wystarczy zgłosić mu problem i lokalizację – operator zajmie się organizacją pomocy, kontaktując się z lokalnymi służbami i rozliczając usługę. Ubezpieczony nie musi znać języka kraju, w którym się znajduje.
Mit 3: Assistance, zwłaszcza z noclegami, jest bardzo drogie. Szeroki zakres usług, w tym kilka noclegów czy samochód zastępczy, rzeczywiście podnosi cenę polisy. Jednak najczęściej assistance jest integralną częścią pakietów OC i AC, co czyni ją bardzo przystępną. W TUZ wyliczenie składki opiera się na indywidualnym podejściu, dzięki czemu ceny są atrakcyjne.
Autocasco TUZ – komfort i jakość
TUZ Ubezpieczenia może pochwalić się prestiżowym wyróżnieniem – Godłem „Teraz Polska”. W tegorocznej edycji konkursu nagrodę otrzymało ubezpieczenie Autocasco All Risks – drugi po ubezpieczeniu domu i mieszkania Bezpieczny Dom flagowy produkt TUZ, uhonorowany tym znakiem jakości. Co wyróżnia AC All Risks od TUZ?
- Szeroki zakres ochrony dla pojazdów do 20 lat, na terenie Polski i całej Europy – znaczna przewaga nad ofertami konkurencji z ograniczeniem wieku auta.
- Brak udziałów własnych, także dla młodych kierowców do 26. roku życia – komfort i oszczędność dla każdego klienta.
- Brak franszyzy integralnej – TUZ odpowiada za każdą szkodę, niezależnie od jej wartości.
- Brak amortyzacji – pełna wartość części przy rozliczeniu naprawy, bez obniżania kwoty odszkodowania.
- Brak redukcji sumy ubezpieczenia po szkodzie częściowej – klient nie musi obawiać się konieczności dokupowania dodatkowej ochrony po każdej naprawie.
Trzy warianty ubezpieczenia, możliwość dostosowania zakresu ubezpieczenia do potrzeb klienta:
- Kosztorys – szybka wypłata odszkodowania na podstawie wyceny TUZ, bez konieczności czekania na naprawę.
- Sieć Naprawcza – naprawa bezgotówkowa na oryginalnych częściach, z dodatkowymi benefitami, jak samochód zastępczy dla aut osobowych oraz usługa „door-to-door”.
- Serwis – bezgotówkowa naprawa w dowolnym warsztacie, w tym autoryzowanym ASO, niezależnie od wieku pojazdu.
Dodatkowe korzyści i rozszerzenia
- Ubezpieczenie bagażu za symboliczną złotówkę do kwoty 5000 zł, obejmujące rowery, narty, odzież czy foteliki dziecięce.
- Opcje dodatkowe, takie jak gwarantowana suma ubezpieczenia, ochrona zniżek czy rozszerzona ochrona kradzieżowa na obszarze Ukrainy, Białorusi, Rosji i Mołdawii.
Krzysztof Pytel, menedżer sprzedaży w regionie małopolskim, podkreśla: – W autocasco szczególnie rekomendujemy wariant „Sieć naprawcza” z usługą „door to door”, samochodem zastępczym na cały czas naprawy i naprawą na częściach oryginalnych – to nasz świetny atut. Do tego AutoAssistance w wariantach Comfort lub VIP i możemy liczyć na zadowolonego klienta.
Jak wsparcie TUZ działa w praktyce? Przykłady z życia
Mariusz Szczebelski, kierownik Biura Merytorycznej Likwidacji Szkód, podaje praktyczne przykłady szkód, które często spotykają kierowców i pokazują wartość produktów TUZ:
- Samochód marki Mercedes-Benz wpadł w poślizg na mokrej jezdni po ulewnym deszczu i wypadł z drogi do rowu. Usługa assistance objęła wyciągnięcie auta za pomocą specjalistycznego podnośnika HDS oraz odholowanie do warsztatu oddalonego o 3 km. Cała operacja, od momentu zlecenia do rozładunku samochodu, trwała zaledwie 68 minut. Klient korzystał z wariantu Assistance Standard, holowanie w Polsce do 200 km, koszt ubezpieczenia w TUZ 86 zł.
- Klient pozostawił samochód zaparkowany przed miejscem pracy. Po powrocie zauważył liczne wgniecenia na prawej stronie pojazdu oraz dachu, spowodowane intensywnym gradem. Samochód został naprawiony w 16 dni, a odszkodowanie wypłacono na kwotę 18 tys. zł brutto. Cena ubezpieczenia wyniosła 1900 zł.
– To przykłady najbardziej „życiowych” szkód, które mogą spotkać każdego z nas. Właśnie na takie okoliczności kupujemy autocasco i assistance – tłumaczy Mariusz Szczebelski.
W dobie rosnącej liczby wyjazdów samochodem, zwłaszcza latem, ubezpieczenia autocasco i assistance od TUZ to po prostu konieczność każdego kierowcy. Dzięki unikalnym cechom produktu oraz szerokiemu zakresowi ochrony TUZ Ubezpieczenia zapewnia klientom realną wartość, bezpieczeństwo i komfort – nie tylko na wakacjach, ale każdego dnia.
Jerzy Kowalczyk
menedżer ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w TUZ Ubezpieczenia
