Sollers Consulting: Nowe inicjatywy na dwudziestolecie działalności

0
632

Podczas 11. edycji spotkania Winetasting firma doradztwa biznesowego i informatycznego Sollers Consulting ogłosiła, że zwiększa swoje zdolności technologiczne, aby lepiej wspierać ubezpieczycieli i banki. Sollers wzmacnia też swój potencjał kadrowy – do firmy dołączył Piotr Łakomski, który wesprze działania w Wielkiej Brytanii.

W ramach rozszerzenia swojego portfolio usług technologicznych Sollers Consulting będzie koncentrować się na chmurze, automatyzacji procesów, zarządzaniu danymi, migracji i DevOps. Opierając się na swojej platformie cyfrowej RIFE, Sollers będzie w stanie wspierać ubezpieczycieli, banki i firmy spoza sektora finansowego w zwiększaniu ich elastyczności i skróceniu czasu wprowadzania na rynek nowych produktów ubezpieczeniowych. Aby to ułatwić, firma nawiązała partnerstwo z kilkoma dostawcami rozwiązań, m.in. z Google Cloud, AWS czy Azure.

– Na przestrzeni ostatnich lat znacznie zwiększyliśmy zakres naszych projektów i usług. Wielu naszych partnerów w pełni przenosi się do chmury, jak Guidewire czy Salesforce. Eksperci IT z branży finansowej są przekonani, że rozwiązania chmurowe są przyszłością – komentował Michał Trochimczuk, partner zarządzający Sollers Consulting. – Wiele firm wdrożyło nowoczesne systemy, tylko zabrakło projektów optymalizacji procesów, żeby naprawdę wykorzystać ich potencjał – podkreślił w swojej prezentacji.  

Michał Trochimczuk

Marcin Pluta, partner zarządzający Sollers Consulting, poinformował o inicjatywie mającej na celu zwiększenie zwinności i skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzenie produktów na rynek w oparciu o system RIFE. W ramach nowego modelu biznesowego Signal Iduna Polska i Sollers Consulting rozpoczęły przedsięwzięcie, którego celem jest budowanie i rozwijanie obszaru affinity.

– Inkubator produktów przyspiesza wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań ubezpieczeniowych. Daje szerokie możliwości konfiguracji, które pozwalają tworzyć nowe produkty w szybki i łatwy sposób oraz ograniczać zaangażowanie IT. Konfiguracja nowego prostego produktu może być ograniczona zaledwie do kilku dni – powiedział Marcin Pluta. – Nadal rozwijamy nasze kompetencje technologiczne i poszerzamy zasięg geograficzny. Będziemy koncentrować się na nowych rozwiązaniach i efektywnych procesach, aby jeszcze lepiej wspierać instytucje finansowe i pomagać im w osiąganiu ich ambitnych celów. Jesteśmy dumni, że korzenie Sollers Consulting były, są i będą w Polsce – dodał.

Marcin Pluta

Przedstawiając zespół, Michał Trochimczuk i Marcin Pluta ogłosili, że szeregi Sollers Consulting zasilił Piotr Łakomski, który będzie wspierał rozwój działalności firmy na brytyjskim rynku ubezpieczeniowym. Ekspert przeszedł z Alior Banku, gdzie odpowiadał za ofertę bankowości internetowej i mobilnej. Pracował wcześniej m.in. dla Allianz Polska oraz operatorów telefonii komórkowej P4 i Era.

– Z radością witamy Piotra w Sollers Consulting. Jest on wybitnym ekspertem w dziedzinie IT. Dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu w wielu branżach będzie cennym wsparciem dla naszych zespołów. Cały czas budujemy nasze doświadczenie na naszych rynkach – powiedział Michał Trochimczuk.

W 11. edycji spotkania Winetasting z Sollers Consulting, które zakończyło obchody dwudziestolecia firmy, wzięło udział ponad 150 gości z branży finansowej, wśród nich menedżerowie z ubezpieczeń i bankowości, a także firm leasingowych i stowarzyszeń branżowych.

(AM, źródło: Sollers Consulting)