SprawdzaMY chce zmian w korespondencji reklamacyjnej w ubezpieczeniach

0
189

Spośród 30 propozycji zawartych w najnowszym pakiecie deregulacyjnym, opracowanym przez zespół SprawdzaMY, jedna dotyczy obszaru ubezpieczeń. Konkretnie zaś formy składania reklamacji – wynika z ustaleń redakcji XYZ.pl.

Serwis podaje, że propozycja zespołu przewiduje zniesienie obowiązku udzielania pisemnej odpowiedzi na reklamację złożoną online w ubezpieczeniach. Zastąpiłaby ją informacja w formie elektronicznej. XYZ.pl przypomina, że w obecnym stanie prawnym zakłady muszą przesłać odpowiedź w formie papierowej, nawet gdy reklamacja została zgłoszona e-mailem.

Barbara Siuta, radczyni prawna, starsza prawniczka z kancelarii Małecki Legal, zwraca uwagę, że uproszczenie procedur reklamacyjnych jest szczególnie istotne ze względu na 14-dniowy termin odpowiedzi. Według ekspertki zniesienie obowiązku pisemnej odpowiedzi to oszczędność czasu i kosztów oraz szansa na automatyzację procesów i modernizację obsługi klienta. Barbara Siuta jest zdania, że uwzględniając interes klientów preferujących papierową komunikację z ubezpieczycielem, optymalnym rozwiązaniem byłoby dostosowanie formy odpowiedzi do preferencji klienta – np. poprzez zaznaczenie jej już na etapie składania reklamacji.

Więcej:

XYZ.pl z 13 maja, Cezary Szczepański „Reforma komisji orzekających, ujednolicenie VAT na żywność. Oto nowe propozycje deregulacji”

(AM, źródło: XYZ.pl)