Dzięki współpracy z PZU SA i LINK4 oraz zastosowaniu porównywarki ofert w kanałach bankowych, Bank Pekao S.A. notuje znaczący wzrost sprzedaży polis komunikacyjnych w ramach bancassurance. Od momentu wdrożenia tych produktów bank zawarł już ponad 100 tys. umów, a w perspektywie dwóch lat planuje osiągnąć poziom 300 tys. sprzedanych polis.
– Cieszymy się, że oferta, którą wprowadziliśmy do banku, spotkała się z takim zainteresowaniem. Jest to dowodem na to, że klienci oczekują prostych i przejrzystych rozwiązań, które są dostępne tam, gdzie zarządzają swoimi finansami, czyli w naszym przypadku w aplikacji PeoPay, serwisie Pekao24 oraz w oddziałach banku. Klienci doceniają możliwość porównania ofert i zawarcia umowy w dogodnym dla siebie momencie, nawet z 90-dniowym wyprzedzeniem – mówi Maciej Berger, dyrektor Departamentu Bankowości Ubezpieczeniowej Banku Pekao S.A. – Rozwój oferty ubezpieczeniowej wpisuje się w naszą strategię na lata 2025–2027, w której bancassurance odgrywa coraz ważniejszą rolę – dodaje.
W ramach strategii bank planuje rozwój linii produktów ubezpieczeniowych dostępnych niezależnie od oferty bankowej (stand alone), a także dalsze inwestycje w systemy umożliwiające zdalny zakup ubezpieczeń i zarządzanie polisami.
Aplikacja PeoPay jest obecnie drugim pod względem liczby zawieranych umów kanałem dystrybucji (po oddziałach banku). W sierpniu udział sprzedaży za jej pośrednictwem urósł o 5% r/r i wyniósł 20% jej ogólnej wartości. Razem z Pekao24 ponad jedna czwarta sprzedaży jest realizowana zdalnie, samodzielnie przez klienta lub w modelu asysty.
Struktura wiekowa klientów jest zróżnicowana. Wzrasta udział osób młodych, przy utrzymującym się wysokim procencie zainteresowania klientów w wieku 50+/60+. Najwięcej klientów pochodzi z województwa mazowieckiego, a kolejne miejsca zajmują regiony Małopolski i Podkarpacia. Ponad 70% polis jest odnawianych.
Bankowe rozwiązania wspierają wybór polisy
Zintegrowany model porównywarki, dostępny w aplikacji PeoPay, serwisie Pekao24 oraz w oddziałach, umożliwia klientom oraz doradcom szybkie zestawienie ofert dwóch ubezpieczycieli.
– 100 tys. sprzedanych polis potwierdza, że nasz model biznesowy wypracowany w ramach Grupy PZU sprawdza się i przynosi wymierne efekty. Prosty, intuicyjny i omnikanałowy system sprzedaży ofert dwóch rozpoznawalnych marek ubezpieczeniowych – to wszystko wpłynęło na nasz wspólny sukces – komentuje Agnieszka Gocałek, dyrektorka zarządzająca ds. Współpracy z Bankami i Partnerami Strategicznymi PZU SA.
– Skuteczna sprzedaż ubezpieczeń w formule standalone opiera się na trzech filarach: kompleksowej ofercie produktowej odpowiadającej na potrzeby klientów, zintegrowanym procesie dystrybucji realizowanym przez zaangażowany zespół oraz wspierającej strategii banku. Model wdrożony przez Bank Pekao S.A. zawiera wszystkie te elementy i bardzo szybko zaowocował tak znaczącym sukcesem. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego programu – podkreśla Mariusz Rosa, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu i Bancassurance LINK4.
Oferta ubezpieczeń komunikacyjnych dostępnych w banku Pekao obejmuje OC, AC, NNW, assistance na drodze, ochronę szyb i assistance dotyczący świadczeń zdrowotnych po wypadku samochodowym.
Działania wspierające
Bank Pekao S.A. rozwija sprzedaż ubezpieczeń nie tylko poprzez ofertę produktową, lecz także dzięki działaniom edukacyjnym, szkoleniowym oraz kampaniom skierowanym do ambasadorów ubezpieczeń. W 2025 roku zrealizowano trzy ogólnopolskie akcje promocyjne, w ramach których klient, który zakupił za pośrednictwem banku nową polisę OC/AC od PZU SA albo LINK4 oraz spełnił warunki określone w regulaminie promocji, mógł otrzymać do 100 zł zwrotu od banku. Trzecia edycja takiej promocji trwa do 30 września.
W ramach współpracy z LINK4 bank zaangażował się w kampanię „Doceniamy dobrych kierowców”, informując klientów o dostępnych promocjach oraz udostępniając kody zniżkowe na wybrane ubezpieczenia komunikacyjne. Bank bierze udział także w kampanii PZU SA na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, wręczając klientom, którzy zawierają ubezpieczenie w banku, naklejki z hasłem „Mistrzu zwolnij”.
(AM, źródło: Pekao)