Rozmowa z Giacomo Trovato, CEO Genertel.
Aleksandra E. Wysocka: – Poinformowaliście niedawno o planach rozpoczęcia działalności w Polsce. Kto będzie docelowo odpowiedzialny za polski biznes Genertel?
Giacomo Trovato: – Genertel wchodzi na polski rynek internetowej sprzedaży ubezpieczeń dla samochodów osobowych, motocykli i pojazdów dostawczych z nową marką Redclick, oferującą usługi cyfrowe i zorientowaną na ciągły dialog z klientami za pośrednictwem kanałów online. Proces zakupu będzie w pełni online, a pomoc i obsługa klienta będą dostępne za pośrednictwem strony internetowej www.redclick.pl oraz aplikacji Redclick, podobnie jak składanie reklamacji i przetwarzanie dokumentacji. Usługa będzie zarządzania przez zespół Genertel Italy, który jest odpowiedzialny za Redclicka na polskim rynku i będzie działał bezpośrednio z Włoch w ramach freedom of services. W przypadku usług związanych z likwidacją szkód będziemy polegać na strukturze Generali Polska, z przeznaczonym dla naszych klientów numerem telefonu.
Kiedy ruszy sprzedaż?
– Rozpoczęliśmy naszą kampanię komunikacyjną, aby Polacy poznali markę Redclick. Sprzedaż wystartuje za kilka tygodni, 1 października, ale już teraz oferujemy bardzo korzystną promocję dla wszystkich potencjalnych klientów. Wystarczy bezpłatnie zarejestrować się na naszej stronie internetowej i pobrać kupon do wykorzystania po rozpoczęciu sprzedaży. Dzięki temu uzyskujemy 2 bony o wartości 8,3% składki każdy: pierwszy zostanie przyznany po zakupie ubezpieczenia, drugi – automatycznie w następnym roku, gdy polisa zostanie odnowiona.
Jaki jest profil polskiego klienta Redclick?
– Zamiast o profilu, wolałbym mówić o postawie Polaków, do których kierujemy nasz produkt: są skłonni do zakupów online i szukają rozwiązań, które umożliwiają im samodzielne zarządzanie ubezpieczeniami w sposób prosty i spersonalizowany. Priorytetem jest dla nich oszczędność czasu i wygoda.
Czy oferta Redclick będzie obejmowała auta elektryczne?
– Tak, oczywiście. Oferta obejmuje także specjalną usługą assistance dla samochodów elektrycznych, która uwzględnia holowanie do stacji ładowania w przypadku rozładowania akumulatora. W naszej ofercie będziemy mieli najbardziej znane ubezpieczenia, ale także innowacyjne usługi, takie jak polisa od następstw nieszczęśliwych wypadków, która obejmuje ochronę w przypadku krótkoterminowego wynajmu samochodów oraz podczas prowadzenia innych pojazdów niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC, takich jak rowery czy hulajnogi. Ponadto Redclick będzie oferować ubezpieczenie AC podzielone na pięć podstawowych elementów: od kradzieży i pożarów, od kolizji z udziałem dzikich zwierząt, od kolizji i uszkodzeń spowodowanych przez zjawiska pogodowe, od kolizji, wandalizmu i uszkodzeń spowodowanych przez zjawiska pogodowe oraz ubezpieczenie szyb.
Wszystko to ma na celu umożliwienie zakupu tylko tego, czego klienci potrzebują w danym momencie, przenosząc zaletę prawdziwego value for money na najwyższy poziom.
Czy Redclick myśli o potencjalnym partnerstwach w Polsce?
– Nasze działania w Polsce rozpoczynamy z bezpośrednią sprzedażą online, ale rozważamy kilka propozycji obecności w porównywarkach ubezpieczeń.
Ilu klientów planujecie pozyskać w pierwszym roku działalności?
– Grupa Generali z powodzeniem finalizuje swój plan biznesowy „Lifetime Partner ‘24: Driving Growth” i przygotowuje strategię na kolejne trzy lata, w której nasze cele zostaną uwzględnione. Może to być okazja do ponownej rozmowy na ten temat w przyszłości.
Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka