W całej Europie widoczne jest zmniejszenie tempa spadku zdarzeń assistance, co wynika ze stopniowego luzowania obostrzeń kwarantanny – wynika z kolejnego raportu o stanie usług assistance samochodowego i zapewnienia mobilności w całej Europie, przygotowanego przez Starter24 na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group.
Na potwierdzenie autorzy raportu przywołują Niemcy, gdzie początkowy 60% spadek wolumenu wyhamował obecnie do ok. 35% (segment B2B). Zwracają też uwagę na fakt, że w większości krajów europejskich przyjęte zostały programy odmrażania gospodarki, co zdaniem Starter24 w najbliższych tygodniach powinno wpłynąć na natężenie ruchu na drogach.
Raport wskazuje, że w Europie nie ma problemów z usługami podstawowymi (kontakt z call center, naprawa na drodze i holowanie). W wybranych krajach występują częściowe ograniczenia, takie jak zamknięte hotele czy skrócone godziny pracy autoryzowanych serwisów i warsztatów. W większości krajów wstrzymane lub bardzo ograniczone są holowania międzygraniczne (tzw. cross-border). Spadek wolumenów oraz wprowadzone zmiany w organizacji pracy nie mają wpływu na poziom świadczonych usług.
– W Polsce średni spadek wolumenu spraw assistance w kwietniu sięgnął 60% i mamy nadzieję, że wraz ze znoszeniem kolejnych ograniczeń, będziemy obserwowali systematyczną poprawę – podkreśla Mateusz Bogucewicz, dyrektor techniczny Starter24.
(AM, źródło: Starter24)