Sto historii agentów ubezpieczeniowych – dołącz do projektu książkowego!

0
1168

Rok temu zauważyłem coś dla mnie przełomowego. Otaczam się genialnymi ludźmi, wspaniałymi przedsiębiorcami, osobami z branży ubezpieczeniowej. Agenci, multiagenci mają mnóstwo bardzo pouczających historii o tym… jak sprzedawać ubezpieczenia.

Postanowiłem, że podejmę się czegoś, co najpierw wydawało się szaleństwem. Ale dziś, z każdym dniem przybliżającym mnie do realizacji tego projektu, widzę coraz wyraźniej, jak bardzo jest on potrzebny.

Postanowiłem, że zbiorę w postaci książki sto historii agentów ubezpieczeniowych – o tym, jak sprzedawać ubezpieczenia.

Sto historii. Stu współautorów

Wiem. Szaleństwo! Historie są idealnym nośnikiem informacji, również edukacji. Pozwalają nam, odbiorcom, wyobrazić sobie bohatera w danej sytuacji. Utożsamiamy się z nim.

Czym jest książka, o której piszę? Tworzymy praktyczny podręcznik, jak sprzedawać ubezpieczenia – napisany przez praktyków branży. Wiedzę przekazujemy w postaci historii. Z wydrukiem celuję na rok 2022.
W chwili, kiedy piszę ten tekst, 20 września 2022 r., wśród potwierdzonych współautorów są między innymi: Michał Elżbieciak, Katarzyna Budzis, Markus Ciesielski, Daniel Morawski, Bartosz Besser, Paweł Siudak, Dawid Kluczyński, Marta Bartczak, Marek Machota, Sebastian Solecki, Bartosz Kajat, Ewelina Kałużna, Andrzej Kowerdej, Mateusz Bukowski, Marta Szustkowska, Patrycja Szafarczyk, Julia Słupska, Adela Łabęcka, Marcin Konopka, Kasia Tomkowiak, Katarzyna Barszcz-Mrozicka, Piotr Kuczeła, Edward Michał Hładki, Przemysław Rogacz, Kuba Matwiejew, Emilia Taraszkiewicz-Michalska, Maciej Podgórski.

W tak krótkim tekście jak ten nie oddam na pewno pełnego spektrum wiedzy, jaką już teraz widzę w tekstach nadesłanych przez autorów.


Fragmenty specjalnie dla czytelników

„Gazeta Ubezpieczeniowa” jednak zaufała mi kilka lat temu – dając możliwość dzielenia się swoimi przemyśleniami. Specjalnie więc dla czytelników „GU” przedstawiam kilka bardzo ciekawych fragmentów Jak sprzedawać ubezpieczenia. 100 historii agentów ubezpieczeniowych, która już teraz (będąc w przedsprzedaży, a przed drukiem) stała się nieformalnym podręcznikiem branży ubezpieczeniowej.

Wynik sprzedażowy nie zależy od pojedynczych przypadków, ale od opanowania procesów i ich powtarzania w regularny sposób.

Jakub Matwiejew

Jak rozmawiać z ludźmi? Najlepiej naturalnie, opowiadaj o swojej pracy, pokazuj możliwości i rozwiązania, pytaj, co druga osoba o nich sądzi.

Podawaj przykłady innych twoich klientów i sytuacji, w jakich się znaleźli, a także jak udało im się te sytuacje rozwiązać. Nie bój się powiedzieć, że czegoś nie wiesz albo musisz sprawdzić, upewnić się.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka                                                          

Ja swoim klientom, z którymi mam dobre relacje i znam ich od dawna, przypominam, że kwoty ubezpieczenia często nie zmieniali już wiele lat (szczególnie ważne jest to przy polisach majątkowych), i czy jest to na pewno racjonalne.

Na rynku szaleje bowiem inflacja, podrożały materiały budowlane jak i koszty robocizny.

Zwracam też uwagę, że wiele osób ma negatywne zdanie o ubezpieczeniach, bo w przypadku szkody otrzymali niewielkie odszkodowania. Zapomnieli jednak, że sumy, jakie płacili za swoją ochronę, również były niewielkie. Czyli mówiąc mocno kolokwialnie: „jaka polisa, takie odszkodowanie”.

Piotr Kuczeła

Jeszcze mam ostatnie miejsca w książce dla chętnych współautorów. Jeżeli chcesz być częścią tego – w pozytywnym znaczeniu – szalonego projektu, napisz do mnie na Facebooku – www.facebook.com/marcin.kowalik, a ja wyślę szczegóły współpracy.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online