Globalne rozwiązanie w zarządzaniu aktywami w PZU

0
536

PZU wdrożył nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które obsługuje wszystkie procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi i klientów w grupie. Narzędzie bazujące na systemie MX3 w ramach kompleksowego projektu o nazwie „Wall Street” umożliwia w czasie rzeczywistym śledzenie wyników funduszy, kontrolę limitów ryzyka czy reguły zgodności i bezpieczeństwa. Zapewnia także szybszy przepływ informacji między departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji.

Tomasz Kulik, członek zarządu PZU odpowiedzialny za finanse podkreśla, że realizacja projektu „Wall Street” wpisuje się w założenia strategii w obszarze inwestycji.

– Stawiamy sobie jasne i ambitne cele. Jednym z nich jest budowanie i umacnianie pozycji lidera w obszarze inwestycji. W najbliższych latach będziemy koncentrować się na zwiększeniu udziału aktywów klientów zewnętrznych i zbudowaniu procesu inwestycyjnego, który ułatwi generowanie ponadprzeciętnych i powtarzalnych stóp zwrotu z inwestycji. Wdrożenie nowego rozwiązania technologicznego jest ściśle związane z realizacją naszych celów – mówi Tomasz Kulik.

Nowy system przede wszystkim integruje wiele aktywności w obrębie inwestycji.

 – Wdrożona infrastruktura służy do ewidencji transakcji i pomaga w monitorowaniu ich efektów ekonomicznych. Wspomaga procesy związane z rozliczaniem transakcji i obsługą rachunków finansowych – podkreśla Tomasz Kulik.

W ocenie grupy zmiana szczególnie pozytywnie wpłynie na konkurencyjność TFI PZU na rodzimym rynku, gdzie jakość i szybkość przekazywanych informacji jest ważnym kryterium współpracy z klientami. Korzystanie z nowoczesnej infrastruktury podnosi także wiarygodność PZU na zagranicznych rynkach i pozwala na efektywną obsługę portfela klientów spoza Polski.

– Nowy system pozwala na praktycznie całkowitą obsługę procesów inwestycyjnych oraz bieżący nadzór i kontrolę tych procesów w spójnym systemie informatycznym. Gwarantuje wysoki standard, przyspiesza obsługę tych procesów, eliminując konieczność korzystania z dodatkowych narzędzi – mówi Robert Kubin, prezes TFI PZU. – Jednocześnie oznacza także większą atrakcyjność TFI PZU jako pracodawcy dla profesjonalistów inwestycyjnych – dodaje.

Wdrożenie rozwiązania to także sukces pod kątem realizacji tak kompleksowego projektu w czasie pandemii.  – Mimo trudnych warunków związanych ze zmianą organizacji pracy wymuszoną przez Covid-19 prace nad projektem przebiegały zgodnie z harmonogramem – mówi dyrektor odpowiedzialny za projekt „Wall Street” Piotr Frankiewicz. – W kluczowych etapach projektowych brało udział blisko 200 osób zarówno z Polski, jak i Wielkiej Brytanii czy Francji – dodaje.

Prace zostały zrealizowane wspólnie przez zespoły biznesowe i IT z trzech spółek: PZU SA, PZU Życie oraz TFI PZU we współpracy z partnerami biznesowo-technologicznymi: Murex, Luxoft Poland, SWIFT, COMARCH, EY, Bloomberg, Refinitiv, An LSEG Business i kancelarią prawną Bird & Bird.

(AM, źródło: PZU)