Rzecznik Praw Pacjenta przypomniał, że od 15 grudnia 2023 r. nie funkcjonuje już Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Operatorem narzędzia stworzonego przez Ministerstwo Zdrowia była Grupa PZU.
Platforma została uruchomiona w czasie pandemii Covid-19. Dawała ona możliwość kontaktu pacjenta z pracownikiem medycznym poprzez wypełnienie formularza lub bezpośrednio – przez infolinię. Za pośrednictwem TPK pacjenci mogli uzyskać teleporadę, e-skierowanie czy e-receptę bez konieczności wychodzenia z domu. Platforma miała też odciążyć nocną i świąteczną opiekę zdrowotną oraz SOR-y.
15 grudnia rozwiązano umowę z operatorem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Jej funkcjonowanie zostanie podsumowane i ocenione przez Ministerstwo Zdrowia, co pozwoli na podjęcie stosownych decyzji dotyczących potrzeby wdrożenia tego narzędzia w przyszłości.
(AM, źródło: RzPP)