Test Życia dla multiagenta ubezpieczeniowego

0
693

Czas na wyzwanie, w którym sprawdzisz potencjał w ramach sprzedaży ubezpieczeń na życie. Test może pokazać twoje wielkie możliwości, ale też elementy do poprawy. Może również zmienić twój sposób myślenia. Zapraszamy!

Odpowiedz TAK lub NIE. Za każdą odpowiedź TAK przyznaj sobie 1 punkt.

  1. Na poziomie idei, wartości i rozwoju zawodowego uważam, że ubezpieczenia na życie są ważnym elementem mojej strategii biznesu.

Rozumiem ideę ubezpieczeń na życie. Na poziomie mentalnym jestem do nich przekonany i nie pomijam ich w perspektywie rozwoju mojej multiagencji.

2. Obserwuję rynek ubezpieczeń i zmiany, które na nim zachodzą. Myślę strategicznie o swoim biznesie.

Widzę, że składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych są niestabilne. Zauważam, że rynek idzie w kierunku ubezpieczeń na życie, i wiem, że właśnie one mogą stanowić kolejną podstawę mojego biznesu.

3. Uczestniczę w szkoleniach i rozwijam sprzedażowo swój zespół.

Zależy mi na ciągłym rozwoju. Uatrakcyjniam ofertę. Przekazuję pracownikom swoje wartości. Dbam o ich ciągły rozwój, pokazuję możliwości, jakie niosą ze sobą ubezpieczenia na życie. Szkolę się.

4. Mam mocny i stabilny portfel komunikacyjno-majątkowy, ale wiem, że mogę osiągnąć więcej.

Jestem świadomy pracy, którą wkładam w budowanie portfela klientów. Jestem marką na rynku. Mam stabilną bazę klientów. Nie poprzestaję na tym. Nasycam portfel ubezpieczeniami na życie. Są dla mnie naturalnym etapem rozmowy.

  1. Rozumiem pojęcie dochodu pasywnego w ubezpieczeniach na życie.

Wiem o tym, że ubezpieczenia na życie w swojej genezie wynagrodzenia są zbudowane inaczej niż ubezpieczenia komunikacyjno-majątkowe. Jestem świadomy, że dzisiaj muszę włożyć duży wysiłek, by w przyszłości czerpać z niego korzyści finansowe.

6. Wiem, że czas na życie jest potrzebny.

Podczas jednej rozmowy o życiu mógłbym sprzedać dwie polisy OC albo wykonać kilka telefonów związanych ze wznowieniem umów. Zdaję sobie sprawę z tego, że rozmowa o życiu wymaga odpowiedniej ilości czasu i miejsca na dialog z klientem.

  1. Wiem, że ubezpieczenia na życie to sprzedaż, ale również dalsza pomoc i obsługa posprzedażowa.

Pamiętam o rocznicach polis. Sprawdzam dopasowanie produktu do potrzeb klienta. Rozmawiam z nim o zmianach w jego życiu czy firmie. Pokazuję nowe rozwiązania, które pojawiają się na rynku ubezpieczeń.

  1. Nie wycofuję się po usłyszeniu słów: „Mam już ubezpieczenie na życie”.

Mam w sobie siłę przekonań i wiedzę, by rozmawiać z klientami o ubezpieczeniach na życie. Potrafię przeanalizować posiadane rozwiązania. Pokazuję możliwości doubezpieczenia życia i zdrowia. Doceniam również wybór klientów i rozumiem ich decyzje.

9. Uważam, że na konkurencyjnym rynku zawsze mogę stracić klienta.

Wiem, że rynek się zmienia, a konkurencja nie śpi. Dbam o potrzeby klienta. Ubezpieczam go kompleksowo, zwracam uwagę zarówno na ubezpieczenia komunikacyjno-majątkowe, jak i życie.

10. Nie boję się, że sprzedając ubezpieczenia na życie, popełnię błąd i stracę klienta w ramach majątku czy komunikacji.

Jestem przekonany, że kolejne produkty wzmacniają mój portfel. Znam wyłączenia i sytuacje, o których powinienem porozmawiać z klientem, by zrozumiał dobrze produkt i zakres ochrony. Jestem pewien swoich rozwiązań.


Wyniki

0–3: skupiasz się na majątku i komunikacji. Ubezpieczenia na życie nie leżą w kręgu twoich zainteresowań.

4–6: zauważasz potrzebę sprzedaży życia, chcesz się uczyć i poznawać możliwości. Sprzedajesz jednak tylko wtedy, gdy klient zapyta.

7–8: rozumiesz ubezpieczenia na życie. Rozwijasz tę gałąź biznesu. Szkolisz się, masz swoje ulubione produkty. Sam rozpoczynasz rozmowę z klientem. Nie boisz się.

9–10: jesteś specjalistą w sprzedaży ubezpieczeń na życie. Tworzysz świadomy biznes, rozmawiasz z klientami i budujesz swój portfel. Napisz do nas i podziel się swoimi sukcesami!

Marta Piasecka
Waldemar Poberejko
twórcy programu szkoleniowego Życie w Multi
Fb.com/zyciewmulti