Tokio Marine chce sprzedać swój biznes życiowy

0
475

Tokio Marine Holdings rozważa sprzedaż swojego działu ubezpieczeń na życie w Azji Południowo-Wschodniej, który może być wyceniony na 1 mld dol. Japoński ubezpieczyciel zamierza skupić się na swojej działalności zasadniczej.

Firma notowana na tokijskiej giełdzie zasięga opinii doradcy w kwestii oceny zainteresowania inwestorów jej biznesem życiowym w Indonezji, Malezji, Singapurze i Tajlandii. Tokio Marine wolałaby znaleźć nabywcę wszystkich aktywów, chociaż bierze pod uwagę możliwość sprzedaży poszczególnych części oddzielnie, jak również zatrzymanie aktywów na dłużej. Proces sprzedaży ewentualnie mógłby się zacząć w najbliższych miesiącach, ale żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.

Tokio Marine zawsze wykazuje się zdyscyplinowanym podejściem do fuzji i przejęć, i odświeża swój portfel, aby poprawić rentowność i osiągnąć istotny wzrost. Firma założona w 1879 r. była pierwszym japońskim ubezpieczycielem non-life. Obecnie oferuje zarówno ubezpieczenia non-life, jak i na życie, i działa w 46 krajach poza Japonią. Biznes międzynarodowy przynosi 54% zysków firmy.

Składka przypisana netto z biznesu życiowego w Azji, z wyłączeniem Japonii, wzrosła o 38,9%, do ok. 103 mld jenów (767 mln dol.) w IV kw. 2022 r. Zysk z ubezpieczeń na życie w tym samym okresie wyniósł 900 mln jenów, co stanowiło ok. 7% zysków Tokio Marine w regionie, nie licząc Japonii.

(AC, źródło: Bloomberg)