Tokio Marine: Sztuczna inteligencja likwiduje szkody

0
479

Tokio Marine, największy w Japonii i jeden z największych na świecie ubezpieczycieli majątkowych i wypadkowych, będzie korzystać ze sztucznej inteligencji do analizy szkód komunikacyjnych w Japonii, przyspieszając tym samym proces ich likwidacji.

Rozwiązanie sztucznej inteligencji stworzone przez firmę technologiczną Tractable wykorzystuje komputerowe rozpoznawanie obrazu do oceny uszkodzeń pojazdów w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Tokio Marine będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję do poznania pełnego zakresu dostępnych decyzji dotyczących naprawy, w tym zalecanych czynności naprawczych, lakierniczych, a także wymaganych godzin pracy. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w ten sposób może przyspieszyć zdalne rozpatrywanie roszczeń z kilku dni do kilku minut, usuwając z procesu nieefektywność oraz pomagając ubezpieczycielom i warsztatom szybciej uzgodnić naprawy, a przez to przyspieszyć odzyskanie pojazdu przez klienta. Po raz pierwszy duży japoński ubezpieczyciel wdrożył w procesie likwidacji szkód rozwiązanie oceny uszkodzeń przez sztuczną inteligencję.

Tokio Marine współpracuje z Tractable od 2018 r., dążąc do usprawnienia operacji wyceny, które wymagają skomplikowanych ocen wizualnych, dzięki rozwiązaniu opartemu na komputerowym rozpoznawaniu obrazu. Po udanych próbach sztucznej inteligencji Tokio Marine od kwietnia 2020 r. korzysta z technologii Tractable w jednym ze swoich centrów obsługi roszczeń z możliwością wdrożenia tego rozwiązania w całym kraju. Sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje do komputerowego rozpoznawania obrazu techniki głębokiego uczenia się oraz techniki uczenia maszynowego. Sztuczna inteligencja jest szkolona na wielu milionach zdjęć uszkodzeń samochodów, a także na decyzjach rzeczoznawców, a algorytmy uczą się na podstawie doświadczenia, analizując ogromną liczbę różnych przykładów. Technologię Tractable można stosować na całym świecie, do każdego pojazdu.

W Japonii Tokio Marine wykorzystuje nowy produkt opracowany przez Tractable – aplikację Loss Adjuster. Oprócz ułatwiania podejmowania decyzji dotyczących napraw, aplikacja umożliwia ubezpieczycielowi ustalanie własnej kontroli jakości dla warsztatów, zapewniając przeprowadzanie napraw zgodnie z ustalonymi standardami.

(AC, źródło: statista)