Od lipca do sierpnia w ofercie turystycznej Generali będą obecne ubezpieczenia gwarantujące wypłatę odszkodowania bez formalności w przypadku gwałtownego spadku temperatury czy wystąpienia opadów deszczu. Testowany produkt został opracowany we współpracy ze startupem Climatica, specjalizującym się w ubezpieczeniach parametrycznych.
Ubezpieczenie jest skierowane do turystów, którzy zamierzają spędzić urlop we wspomnianych miesiącach w krajach śródziemnomorskich: Grecji, Hiszpanii, Turcji czy we Włoszech. Polisa Generali i Climatica zapewnia ochronę, w ramach której klient może dostać nawet do 2450 zł odszkodowania za niekorzystną pogodę podczas tygodniowego urlopu. Cena takiego ubezpieczenia zależy od terminu i dokładnego kierunku podróży i waha się od 50 do 100 zł za siedmiodniowy wyjazd. Klient może otrzymać 350 zł za każdy dzień z umiarkowanymi opadami, czyli minimum 5 mm na godzinę w trakcie dnia, lub kiedy temperatura nie osiąga 20 stopni. Odszkodowanie zostanie wypłacone bez wypełniania formularzy lub oceny rzeczoznawcy wprost na konto i to już na drugi dzień.
– To dodatek, jaki w te wakacje oferujemy testowo przy pakietach rodzinnych, do ubezpieczenia turystycznego. Dzięki szybkiej i automatycznej wypłacie, nasi klienci otrzymają rekompensatę za brak możliwości plażowania w razie brzydkiej pogody i będą mieli dodatkowe środki na wizytę w spa, restauracji, kinie czy teatrze. Chcemy, aby mieli wyjątkowe wakacje, bez względu na warunki pogodowe. Obecnie testujemy to rozwiązanie i sprawdzamy, jakie będzie zainteresowanie, dlatego jest dostępne tylko w call center. Jeżeli się sprawdzi, udostępnimy ten produkt we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym u agentów – mówi Bartosz Kwieciński, dyrektor zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej w Generali Polska.
Pogodowy dodatek do ubezpieczenia Generali bazuje na rozwiązaniach startupu Climatica, wykorzystującego zaawansowane modele sztucznej inteligencji, aby analizować zjawiska pogodowe, ocenić szkodę, a następnie jak najszybciej wypłacić odszkodowanie.
– Zapewniamy klientom ochronę, jaką trudno skonstruować w tradycyjnych modelach ubezpieczeń. Wykorzystujemy szczegółowe dane na temat pogody, które zbieramy przez niezależne organizacje oraz zaawansowane algorytmy AI, dzięki czemu możemy automatycznie identyfikować załamania pogodowe. Ubezpieczone osoby nie muszą więc proaktywnie zgłaszać szkody, bo nasz system wie, jakie warunki atmosferyczne panowały o danej godzinie w danym miejscu. Informację o załamaniu pogody nasz system przekazuje do Generali, a następnie ubezpieczyciel rekompensuje klientom urlopowe niedogodności – dodaje Tadeusz Prochwicz, założyciel Climatica.
Technologia Climatica może być wykorzystywana do ubezpieczeń chroniących wszelkie branże zależne od zmian pogody, chociażby takie jak rolnictwo czy energetyka odnawialna. Ostatnie miesiące Climatica wykorzystała na intensywne prace nad rozwojem technologii i pierwsze badania w branży turystycznej. W ankietach CATI ponad 60% respondentów zadeklarowało zainteresowanie tego typu polisą. Teraz spółka i Generali sprawdzają realne zainteresowanie ofertą ubezpieczeń pogodowych na większą skalę: w najpopularniejszych kierunkach i terminach wakacji.
W przyszłości Climatica planuje rozszerzenie oferty o lokalizacje wychodzące poza basen Morza Śródziemnego oraz rozszerzenie sezonu, m. in. o wyjazdy zimowe. Obecna oferta pilotażowa realizowana latem 2021 obejmuje wyłącznie ubezpieczenia wykupione przez contact center Generali.
(AM, źródło: Generali)