Od kwietnia w Sobolu, systemie do wystawiania polis TUZ Ubezpieczenia, agenci współpracujący z towarzystwem mogą wnioskować online o gwarancję wadialną. Przy wartościach gwarancji do 80 tys. zł obowiązuje uproszczona ścieżka: w pełni online i w przypadku pozytywnej decyzji – z gwarancją przyznaną w jeden dzień roboczy.
W ramach uproszczonej ścieżki wymagane są tylko dwa dokumenty: uproszczony wniosek i SWZ. W tym trybie nie trzeba przedstawiać zabezpieczeń w postaci weksli oraz przesyłać dokumentacji finansowej od klienta. Dokumenty są podpisywane podpisem elektronicznym, natomiast dokument gwarancji jest wysłany na e-mail. Maksymalna kwota pojedynczej gwarancji to 80 tys. zł, przy maksymalnym limicie zaangażowania wynoszącym 200 tys. zł na klienta.
Gwarancje do 80 tys. zł obsługiwane będą w ramach uproszczonej ścieżki sprzedaży – w przypadku pozytywnej decyzji gwarancja zostanie wystawiona maksymalnie w jeden dzień roboczy. Z kolei powyżej tej kwoty rozpatrywane będą w trybie standardowym, tzn. pracownik TUZ Ubezpieczenia skontaktuje się z agentem po analizie złożonego wniosku, w celu ustalenia dalszego procesowania oraz wymaganej dodatkowej dokumentacji.
(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)