Ubezpieczenia wbudowane to dla ubezpieczycieli szansa poprawy doświadczenia klienta, zwiększenia penetracji rynku, zmniejszenia luki w ochronie i wzmocnienia zarządzania ryzykiem. Z ubezpieczeniami wbudowanymi łączą się też wyzwania, takie jak integracja technologii, zgodność z regulacjami, poufność danych i edukacja klientów.
Odpowiadając na te wyzwania, ubezpieczyciele mogą zmaksymalizować potencjał ubezpieczeń wbudowanych i zmienić sposób ich zakupu i sprzedaży. Z czasem ubezpieczenia wbudowane staną się integralną częścią codziennych transakcji, z korzyścią zarówno dla konsumentów, jak i ubezpieczycieli. Klienci ubezpieczeniowi w Wielkiej Brytanii są, ogólnie rzecz biorąc, otwarci na ubezpieczenia wbudowane. Dokonując dużego zakupu, około 45% klientów ankietowanych w 2022 r. było gotowych nabyć ubezpieczenie od firmy nieubezpieczeniowej, takiej jak Tesla czy IKEA. Jednocześnie zaledwie 7% respondentów było zdecydowanie niechętnych takiemu rozwiązaniu.
(AC, źródło: Open and Embedded Insurance Observatory)