Rynek ubezpieczeń mieszkaniowych wśród młodszych pokoleń dojrzał do modernizacji. Insurtechy, które potrafią zaoferować tanie, elastyczne i cyfrowe polisy, najprawdopodobniej odniosą sukces wśród 30-latków i młodszych klientów.
Blisko połowa (45,8%) uczestników ubezpieczeniowej ankiety konsumenckiej w wieku do 30 lat nie posiada żadnej formy ubezpieczenia mieszkaniowego – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę analityczną Global Data w Wielkiej Brytanii. Jest to znacząca różnica w stosunku do ogółu rynku, gdzie popyt na tego typu ubezpieczenia odnotowano u ponad trzech czwartych respondentów (76,8%).
Ankieta Global Data wykazała również, że młodzi dorośli w wieku 18–30 lat są szczególnie skłonni do zakupu ubezpieczenia mieszkaniowego poprzez porównywarki internetowe. Odsetek dorosłych poniżej 30. roku życia kupujących za pośrednictwem porównywarki wynosił 35,4%, podczas gdy tylko 24,8% wszystkich respondentów korzystało z tego kanału. Wynika stąd, że młodzi kierują się ceną i szukają możliwie jak najtańszej polisy.
W nowej polisie firmy Urban Jungle, we współpracy z cyfrowym ubezpieczycielem Wakam, priorytetem jest cena, ale daje ona też inne korzyści, takie jak możliwość płatności miesięcznej i wstrzymania ochrony w dowolnym momencie. Polisa ta powinna zatem idealnie pasować tej grupie wiekowej.
– Płatność składki w systemie miesięcznym jest kosztem dużo łatwiejszym do poniesienia dla klientów i nie wiąże ich tak z produktem. Wydaje się to korzystne również dla najemców, których sytuacja mieszkaniowa może się szybko zmieniać, bowiem Urban Jungle pozwala klientom płynnie przechodzić z polisy dla najemców na polisę dla młodych właścicieli mieszkań – komentuje Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy Global Data.
Ubezpieczyciele zawsze poszukują skutecznych metod ściągnięcia młodszych pokoleń na rynek ubezpieczeniowy, co w ostatnich czasach utrudnia upowszechnianie się w młodym pokoleniu wynajmowania mieszkań. Z danych Global Data wynika, że połowa osób poniżej 30. roku życia nie posiada ubezpieczenia mieszkaniowego, zatem jest wiele do nadrobienia, ale też rynek jest gotów na modernizację, a w konsekwencji wzrost.
Młodzi właściciele mieszkań mają często bardzo napięte budżety, więc nieuciążliwe płatności miesięczne powinny okazać się popularne. Najważniejsze, aby polisa była tania, elastyczna i cyfrowa.
AC