Ubezpieczenie podróży służbowej to zbędna formalność czy uzasadniony wydatek pracodawcy?

0
926

Międzynarodowe współprace consultingowe, eksport i import z odległych kontynentów czy centra finansowe ulokowane poza granicami Polski. Nie ulega wątpliwości, że zagraniczne delegacje służbowe stały się codziennością wielu przedsiębiorców. A za każdą zmianą idzie nowa potrzeba.

Czy ubezpieczenie korporacyjne pracownika oraz zawsze dostępne Centrum Alarmowe to uzasadniony wydatek? A może zbędna pomoc, która nigdy się nie przyda?

Prezentujemy przykładowo jedną z opinii, które otrzymało nasze Centrum Alarmowe od osoby poszkodowanej za granicą.

Pomoc assistance dostępna w języku polskim 24 godziny na dobę umożliwia kompleksową opiekę nad pracownikiem, który odbywa zagraniczną podróż służbową. Zakup polisy ubezpieczeniowej zapewnia również spokój pracodawcy, który zyskuje gwarancje pokrycia kosztów leczenia przez ubezpieczyciela. 

Anioł stróż za granicą – całodobowe Centrum Alarmowe

Pomoc assistance możliwa jest dzięki Euro-Center Holding SE, które stanowi część grupy ERGO. Trzy Centra Alarmowe oraz dziewięć oddziałów na wszystkich kontynentach zapewniają całodobową pomoc dla osób przebywających za granicą.

Nie korzystamy z usług zewnętrznych, wszystkimi kwestiami organizacyjnymi zajmują się nasi koordynatorzy medyczni. Pozwala to uniknąć błędów komunikacyjnych pomiędzy kolejnymi wykonawcami oraz znacząco skraca okres oczekiwania na udzielnie pomocy.

Pracownik przebywający w delegacji, wybierając numer Centrum Alarmowego, dodzwania się bezpośrednio do koordynatora. Umożliwia to szybkie przyjęcie sprawy i organizację niezbędnej asysty medycznej.

Współpracujemy z licznymi klinikami i partnerami, którzy razem z nami zapewniają opiekę medyczną osobom poszkodowanym za granicą. Koordynatorzy posługują się również językiem ukraińskim. Dzięki temu sprawnie pomagamy osobom z Ukrainy, które coraz częściej pracują w polskich oddziałach i przedsiębiorstwach.

Niemcy, Anglia, Skandynawia na podróż służbową

Zarówno nasi koordynatorzy, jak i placówki partnerskie dokładają wszelkich starań, aby zapewnić jak najlepszą opiekę, w każdym miejscu na świecie. Należy jednak mieć na uwadze, że poziom usług medycznych zależny jest od lokalnych zwyczajów panujących w danym kraju. Oznacza to, że czas oczekiwania na przyjęcie do placówki leczniczej oraz panujące w niej warunki mogą być różne w zależności od lokalizacji.

Gdzie więc warto szczególnie zatroszczyć się o dodatkowe ubezpieczenie delegowanego pracownika? Odpowiedź na powyższe pytanie może być znacząco odmienna od wyobrażeń i zakładanych scenariuszy. Destynacje, w których samodzielna organizacja pomocy medycznej może być utrudniona, to dla przykładu Niemcy, Anglia i Skandynawia.

Poza dużymi miastami w Niemczech czas oczekiwania na wizytę lekarską u specjalisty może wynosić nawet dwa tygodnie. Jeżeli pomoc medyczna niezbędna jest we wcześniejszym terminie, należy liczyć się z koniecznością dojazdu do większego ośrodka miejskiego.

Właśnie w takim niewielkim miasteczku odbywało się spotkanie biznesowe delegowanej pracowniczki, która podczas podróży zachorowała na grypę. Niestety jedyna placówka medyczna w tej miejscowości nie przyjmowała nowych pacjentów. Najbliższa dostępna klinika znajdowała się w odległości 30 km. Samodzielna organizacja transportu oraz jego koszt mogły stać się niemałą komplikacją.

Pracodawca przed wyjazdem zakupił ubezpieczenie, dzięki czemu Centrum Alarmowe mogło zorganizować przejazd oraz przyjęcie chorej kobiety w klinice. Musiała ona jednak zapłacić z własnej kieszeni, gdyż w Niemczech lekarze zazwyczaj oczekują pokrycia należności za wizytę z góry. Dzięki zakupionej polisie ubezpieczona otrzymała zwrot środków od ERGO Ubezpieczenia Podróży, a pracodawca nie poniósł dodatkowych kosztów.

Organizacja wizyty w angielskiej przychodni dla osoby niebędącej rezydentem w Anglii jest znacznie utrudniona, ponieważ wymagany do tego jest tzw. National Insurance Number – posiadają go przede wszystkim mieszkańcy Anglii. Próba samodzielnego zakwalifikowania się do przychodni na terenie Wielkiej Brytanii może przysporzyć wielu problemów oraz dodatkowego stresu.

Jeśli pracownik chroniony jest polisą ERGO Ubezpieczenia Podróży, rozwiązanie problemu stanowią nasze placówki partnerskie, w których możemy zagwarantować wizytę oraz bezkosztowe leczenie.

W Szwecji problem stanowią odległości. Pracownik zatrudniony jako kierowca w firmie transportowej doznał skręcenia kostki. Najbliższa klinika znajdowała się w odległości 120 km od miejsca wypadku, a z uwagi na stan uszkodzonej nogi mężczyzna nie mógł samodzielnie kierować pojazdem. Zdecydował się na dojazd taksówką oraz oczekiwanie na izbie przyjęć.

Pracodawca przed wyjazdem nie wyrobił mężczyźnie karty EKUZ, która pokryłaby koszty zabiegu w szpitalu. Zakupiona polisa na podróż służbową i szybki kontakt z Euro-Center pozwoliły ubezpieczycielowi na zwrot kosztów leczenia oraz transportu.  

Assistance medyczne w delegacji za granicą

Koordynatorzy z naszego Centrum Alarmowego dokładają wszelkich starań, aby zapewnić niezbędną opiekę w każdym kraju, sytuacji oraz warunkach. To właśnie ich liczne działania pozwalają zagwarantować komfort osobom poszkodowanym podczas służbowej podróży zagranicznej. Świadczymy szeroki zakres usług, do których należą przede wszystkim:

  • pomoc w organizacji leczenia ambulatoryjnego lub szpitalnego,
  • transport medyczny oraz
  • gwarancja pokrycia kosztów.

W zależności od potrzeb ubezpieczonego pracownika koordynatorzy zapewniają również wiele innych świadczeń, takich jak organizacja zakwaterowania, telekonsultacje, kontakt z ambasadą oraz profesjonalny transport zwłok.

Należy jednak pamiętać, że pracownicy Centrum Alarmowego to koordynatorzy pomocy medycznej. Nie są to osoby uprawnione do bezpośredniego leczenia, wypisywania recept czy udzielania porad. W skład naszego zespołu wchodzą również lekarze, którzy pomagają w decyzjach dotyczących na przykład słuszności zabiegów czy rodzaju transportu medycznego do Polski.

W przypadku gdy pracownik złamie nogę podczas podróży służbowej, zachoruje na grypę lub ulegnie wypadkowi komunikacyjnemu – ERGO Ubezpieczenia Podróży zapewni niezbędną opiekę i przejmie na siebie organizację pomocy w obcym języku. W takich momentach najważniejszy jest komfort poszkodowanego pracownika oraz zmartwionego pracodawcy.

Ubezpieczenie korporacyjnie nie jest składnikiem wyjazdu, na którym warto oszczędzać. Koszty, które pracodawca zmuszony będzie pokryć w przypadku wystąpienia szkody podczas zagranicznej delegacji, będą nieporównywalnie wyższe niż zapłacona składka ubezpieczeniowa.