Ubezpieczyciele wyróżnieni za podejście do klientów i pracowników

0
560

Od kilku miesięcy nie ma tygodnia, w którym przedstawiciele polskiego rynku ubezpieczeń nie otrzymywaliby dowodów uznania za swój styl działania. Ostatnio docenione zostały Generali i Unum Życie.

Pierwsza z firm znalazła się na podium wszystkich trzech kategorii konkursu „Gazety Bankowej” Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa. Generali Polska zwyciężyło w kategorii ubezpieczeń komunikacyjnych. Ubezpieczyciel zajął również drugą pozycję w kategorii ubezpieczeń na życie oraz w pozostałych ubezpieczeniach osobowych i majątkowych, z wyłączeniem ubezpieczeń komunikacyjnych.

– Tytuł Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej jest dla nas bardzo ważny. Pokazuje, że skutecznie realizujemy strategię bycia dla naszych klientów partnerem na całe życie. Szczególnie jesteśmy dumni z faktu, że znaleźliśmy się na podium we wszystkich  trzech kategoriach konkursu. Oznacza to, że zapewniamy naszym klientom kompleksową ochronę ubezpieczeniową i wysokiej jakości serwis we wszystkich grupach produktów. W tym miejscu dziękuję naszym pracownikom i agentom – to dzięki waszemu profesjonalnemu podejściu i zaangażowaniu możemy sięgać po kolejne wyróżnienia i poddawać się ocenie zarówno klientów, jak i rynku – podkreślił Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali w Polsce. – Dziękuję również kapitule konkursu, redakcji „Gazety Bankowej” i audytorowi za możliwość udziału w tym konkursie i przyznanie nam tego prestiżowego tytułu – dodał.

Tegoroczna, 11. edycja konkursu „Gazety Bankowej”, przeprowadzona została przy merytorycznym wsparciu firmy doradztwa strategicznego Kearney. W tym roku zgłosiły się do niego 33 firmy, co jest najlepszym wynikiem od pięciu lat. W konkursie oceniono dostępność usług ubezpieczeniowych w różnych kanałach sprzedaży, poziom obsługi klienta oraz innowacyjność wprowadzanych w zeszłym roku rozwiązań. Zwycięzców wyłoniono na podstawie wyników ankiety z precyzyjnie przygotowanymi pytaniami i ściśle określoną punktacją. Część punktów przyznawała również kapituła konkursu.

„Analiza nadesłanych ankiet pokazuje, że firmy ubezpieczeniowe nie ustają w zwiększaniu dostępności swoich produktów i usług, nierzadko decydując się na niestandardowe i innowacyjne rozwiązania – piszą eksperci Kearney w podsumowaniu konkursu. – Zagadnieniem niemożliwym do pominięcia w rozmowie o rynku, nieschodzącym z nagłówków w 2020 r., była globalna pandemia Covid-19. Z tego względu przeanalizowane zostały odpowiedzi firm ubezpieczeniowych na te nowe, niespodziewane i nieznane wcześniej wyzwania. Prześledziliśmy wdrożone rozwiązania i środki zaradcze pod kątem nie tylko ich skuteczności, lecz także innowacyjności i atrakcyjności dla klientów”.

Z kolei Unum Życie po raz trzeci zostało jednym z Najlepszych Pracodawców 2020 w Polsce. Kincentric Best Employers to program prowadzony i rozpoznawalny na świecie od 20 lat (wcześniej jako Aon Best Employers). Wyłania firmy, które tworzą najbardziej angażujące miejsca pracy, a tytuł Najlepszego Pracodawcy jest przyznawany wyłącznie w oparciu o wyniki badań pracowników.

– Badanie Best Employers to dla nas bardzo ważny moment, w którym pracownicy i współpracownicy oceniają, jak się z nami pracuje. Ich odczucia ze współpracy z Unum są dla nas niezwykle cennym drogowskazem w kształtowaniu naszej kultury i miejsca pracy. A dodatkowym powodem do dumy jest nie tylko ponownie uzyskany tytuł Najlepszego Pracodawcy, ale również niezwykle wysoka, bo 99% frekwencja w badaniu. To był dla nas wszystkich trudny rok, ale wyniki badania po raz kolejny dowodzą, że autentyczna, wzajemna troska w zespołach, pielęgnowanie naszych wartości w codziennej współpracy oraz podążanie za naszą misją bez względu na panujące warunki to klucz do poczucia bezpieczeństwa naszych pracowników i współpracowników oraz ich zaangażowania. Serdecznie dziękuję naszym pracownikom i współpracownikom za ich zaufanie, odporność na aktualne wyzwania, ogrom pracy i niezwykłą energię, dzięki której wspólnie kształtujemy miejsce, w którym nam wszystkim chce się chcieć – komentuje Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie.

Aby uzyskać tytuł Kincentric Best Employer, firma musi osiągać wysokie wyniki w czterech wymiarach. Zaangażowanie mierzone było pozytywną opinią respondentów o miejscu pracy i wizją wspólnej przyszłości, a także poziomem motywacji badanych osób. Kolejnym badanym elementem była zwinność biznesowa, sprawdzana poziomem innowacji w organizacji i tempem adaptacji do zmian rynkowych. Pracownicy i współpracownicy ocenili również menadżerów i liderów oraz to, w jakim stopniu wpływają oni na zaangażowanie i relacje w organizacji. Firma również była weryfikowana pod kątem orientacji na ludzi, czyli jak zarządza i przyciąga talenty. W każdej z tych kategorii spółka uzyskała istotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Szczególnie wysoki w kategorii zwinności biznesowej, którą wyzwania ubiegłego roku najmocniej zweryfikowały.

– Współpracujemy z niemal 500 pracownikami i współpracownikami w całej Polsce i każdy z nich jest dla nas ważny, cenny i głos każdego z nich się liczy. Jesteśmy pełni wdzięczności za uznanie naszych zespołów i wysoką notę w badaniu. Otrzymanie tytułu Najlepszego Pracodawcy w czasie, który wymaga od nas wszystkich zdwojonych wysiłków, to powód do ogromnej dumy, a także zobowiązanie, by ani na chwilę nie tracić z oczu tego, co dla nas najważniejsze: potrzeb i trosk naszych pracowników i współpracowników – dodaje Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu Personalnego Unum Życie.

– Rzadko zdarza się obserwować organizacje, które z równą co Unum Życie konsekwencją i skutecznością, opierają udoskonalanie swojej kultury na dialogu z pracownikami. Liderzy, menedżerowie, pracownicy razem tworzą wyjątkowe środowisko pracy, oparte na równowadze między troską o człowieka a koncentracją na osiąganiu wysokich wyników biznesowych. Gratulujemy Unum Życie otrzymania tytułu Kincentric Best Employers 2020 w Polsce – w tym roku ten tytuł znaczy szczególnie wiele – dodaje Magdalena Warzybok, Market Leader Kincentric w Polsce.

(AM, źródło: Generali, Unum Życie)