Unilink przejmuje porównywarkę Ubea w ramach inwestycji w omnichannel

0
785

Z końcem września multiagencja Unilink stała się właścicielem marki Ubea. Zakup porównywarki uzupełnia strategię omnichannel grupy. Według Unilink, przejęcie Ubei ma otworzyć jego agentom dostęp do klientów kalkulujących ubezpieczenia w sieci, ale preferujących stacjonarne zawieranie umowy ubezpieczenia.

– W Grupie Unilink doskonale zdajemy sobie sprawę z potrzeb klientów. Wiemy, że ich przeważająca część polega na bezpośrednim wsparciu i doradztwie, preferując bezpośredni kontakt z agentem. Dlatego dalszy rozwój sieci placówek pod wspólną marką to jeden z priorytetów naszej strategii. Wiemy również, że część klientów zainteresowana jest porównaniem ofert ubezpieczeń w internecie, by następnie kupić je samodzielnie lub przy wsparciu odpowiedniego agenta. Jako największa multiagencja w Polsce chcemy mieć ofertę dla każdego i dostępną w każdym z  możliwych kanałów dystrybucji, natomiast decyzję o wyborze konkretnego kanału chcemy pozostawić klientowi. Nie zmienia to faktu, że Unilink od zawsze stawia na agentów, a nową inicjatywą chcemy wesprzeć ich konkurencyjność w czasie dynamicznego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży – zaznaczył Igor Rusinowski, prezes zarządu Unilink.

– Cieszę się, że Ubea dołączyła do Grupy Unilink – lidera rynku dystrybucji ubezpieczeń. Ubea podobnie jak inne porównywarki została stworzona pod kątem klientów poszukujących i porównujących ubezpieczenia online. Obecnie klienci chcą mieć możliwie szeroki wybór, a także prosty i szybki proces zakupowy. Jak wiemy z doświadczenia, same kalkulacje w internecie nie zawsze kończą się transakcją. Teraz dzięki połączeniu z Unilink możemy zapewnić klientom obie możliwości – zakupu i dostępu do najszerszej oferty na rynku. To korzyść dla klientów, której po prostu oczekują – dodał Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

Elementem transakcji będą zmiany w zarządzie Ubea. W jego skład wszedł Jakub Choromański, związany z Unilink od ponad czterech lat, piastujący obecnie funkcję dyrektora ds. sprzedaży multichannel. Posiada on wieloletnie doświadczenie na rynku finansowym, które zdobył między innymi w takich instytucjach, jak: BNP Paribas, BGŻOptima, BPH czy Inteligo. W Unilink odpowiada między innymi za projekt kalkulatora ubezpieczeń komunikacyjnych, e-shop czy nową stronę unilink.pl.

– Agenci Unilink skorzystają na połączeniu, ponieważ Ubea będzie mogła pokierować klientów, którzy preferują zawarcie ubezpieczenia stacjonarnie, do blisko 1200 placówek. Od kilku lat w Unilink stawiamy na omnikanałowość, zapewniającą klientom dostęp do oferty przez wszystkie dostępne kanały sprzedaży, tj. oznakowaną sieć placówek własnych i UniPartner, ale także poprzez narzędzia online i call center, tworząc spójne doświadczenie obsługowe. Dzisiaj przekierowujemy ruch naturalny z naszej strony internetowej i wizytówek Google do naszych agentów. Klient, który wchodzi na naszą stronę, ma możliwość wyszukania najbliższej placówki, jak również wybrania opcji kontaktu z agentem. Od niedawna udostępniamy również możliwość wykonania wyliczenia składki ubezpieczenia komunikacyjnego na wybranych stronach placówek, a w przygotowaniu są kolejne narzędzia, które będą umożliwiały zakup zdalny bezpośrednio ze stron naszych agentów – podsumował Jakub Choromański.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl