UNIQA chce wzrostu biznesu korporacyjnego i wzmocnienia relacji z brokerami i agentami

0
813

Dynamika i rozwój w wymagającym środowisku biznesowym – tak można podsumować tegoroczne Spotkanie Obszaru Klienta Korporacyjnego UNIQA w Polsce. Folwark Łochów stał się 13 marca 2025 r. miejscem dyskusji o wynikach, wyzwaniach, innowacjach i perspektywach rozwoju ubezpieczeń korporacyjnych. Wydarzenie z humorem i refleksem poprowadził Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy.

Otwierając kongres, Marcin Nedwidek, prezes UNIQA w Polsce, powiedział: – Wiatr wieje nam w żagle i dwucyfrowe wzrosty widać już w pierwszych miesiącach tego roku.

Adam Łoziak, członek zarządu UNIQA odpowiedzialny za obszar klienta korporacyjnego i mieszkalnictwa, zaznaczył, że firma wchodzi w nowy rok z jasno określonymi priorytetami.

2024 rok był dla nas przełomowy – dokonaliśmy głębokiej transformacji, która zmieniła sposób naszej pracy. Dziś mamy lepszą strukturę, bardziej przejrzyste procesy i możemy działać z jeszcze większą dynamiką – podkreślił.

Jeszcze lepsza współpraca z brokerami i agentami

UNIQA chce być bliżej brokerów i intensyfikuje działania, które usprawnią komunikację oraz proces ofertowania. – Brokerzy mówią nam: bądźcie responsywni, odpowiadajcie na zapytania. Chcemy to robić lepiej i szybciej – zapowiedział Adam Łoziak.

Firma zwiększa liczbę spotkań z partnerami, przyśpiesza czas reakcji na zapytania i upraszcza procedury underwritingowe. Decyzje o akceptacji ryzyka mogą być teraz podejmowane bezpośrednio w regionach, co skraca czas obsługi i upraszcza proces decyzyjny.

Tomasz Szarek, dyrektor zarządzający Pionem Klienta i Rozwoju Biznesu, zaznaczył, że UNIQA kładzie nacisk na relacje z brokerami i efektywność działań: – Stawiamy na dynamikę i rozwój. Chcemy być lepsi i szybsi niż rynek. W takich działaniach najważniejszy jest po pierwsze klient, po drugie partnerzy, z którymi wspólnie budujemy biznes, a na trzecim miejscu stawiamy efektywność całego procesu.

Tu UNIQA widzi potencjał wzrostu

UNIQA stawia na nowe segmenty rynku. – Budujemy portfel klientów międzynarodowych, rozwijamy programy transgraniczne i gwarancje ubezpieczeniowe. To obszary, w których widzimy potencjał do wzrostu – zaznaczył Tomasz Szarek.

Ubezpieczenia odpowiedzialności zawodowej, gwarancje i ESG to filary strategii UNIQA na najbliższe lata. Firma zwiększa również aktywność w segmencie ubezpieczeń dla sektora publicznego, gdzie już teraz notuje dobre wyniki w przetargach.

Mieszkalnictwo – silna pozycja i dalszy rozwój

UNIQA nie zwalnia tempa rozwoju w sektorze mieszkalnictwa. Rafał Kukier, dyrektor zarządzający Pionu Mieszkalnictwa, mówił o solidnym wyniku za 2024 r. – Powódź była testem – pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie wypłacać odszkodowania szybko i sprawnie. Klienci to docenili – stwierdził.

Nowoczesne narzędzia dla zarządców nieruchomości i uproszczony proces zawierania polis mają sprawić, że UNIQA będzie jeszcze bardziej konkurencyjna. – Nie chodzi o to, żeby być najtańszym – chcemy dostarczać ubezpieczenia, które rzeczywiście chronią i są dopasowane do realnych ryzyk – podsumował Rafał Kukier.

Automatyzacja i cyfryzacja w służbie brokerów i agentów

UNIQA wdraża rozwiązania, które mają usprawnić obsługę zapytań w ubezpieczeniach korporacyjnych i uprościć współpracę z partnerami biznesowymi. Izabela Król, dyrektorka Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw i Doskonałości Biznesowej w UNIQA, zapowiedziała konkretne zmiany: – Nowy system obsługi flot znacząco przyspieszy i zautomatyzuje proces obsługi zapytań, co bezpośrednio przełoży się na lepsze doświadczenia naszych partnerów. Integracja z CEPIK, z UFG oraz dynamiczna taryfa – to jedynie wybrane niespodzianki nowego narzędzia.

Roboty i technologia optycznego rozpoznawania znaków w służbie gwarancji ubezpieczeniowych wyniosą proces ich obsługi na zdecydowanie wyższy poziom i przyspieszą procesy decyzyjne underwriterów.

UNIQA strategicznie mocno stawia na rozwój w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, dlatego również i w tym roku planuje kolejne inwestycje w automatyzacje produktów wspierających sprzedaż w tym segmencie. Na liście produktów do dalszego rozwoju są: pakiet MIŚ, ubezpieczenia mienia klienta korporacyjnego, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy, OC przewoźnika, OC zawodowe i cargo.  

Zmieniamy podejście do procesów – upraszczamy i automatyzujemy, przy czym każdą zmianę wdrażamy, słuchając głosów naszych klientów i partnerów. Zależy nam na tym, żeby każda nowa funkcjonalność czy produkt miał realny i pozytywny wpływ na Waszą codzienną pracę i jednocześnie generował maksymalną wartość biznesową – podkreśliła Izabela Król.

To konkretne zmiany, które mam nadzieję przełożą się na lepsze doświadczenia i satysfakcję oraz dadzą Wam więcej przestrzeni na budowanie biznesu – podsumowała.

Nowa marka: UNIQA Sustainable Business Solutions

W trakcie kongresu można było poznać zespół UNIQA Sustainable Business Solutions. To nowa marka, pod którą firma rozwija kompleksowe doradztwo w zakresie ESG i inżynierii ryzyka.

Eksperci zespołu – Karol Kusiak, Agnieszka Szostakiewicz i Ada Eichert – mają wspierać przedsiębiorstwa w budowie odporności biznesowej oraz w procesach raportowania niefinansowego, przygotowania strategii zrównoważonego rozwoju i planów dekarbonizacji.

Perspektywy na 2025 rok

Dalszy wzrost, skuteczniejsze wsparcie dla brokerów i inwestycje w technologie – to priorytety UNIQA na ten rok. – Nie możemy działać tak, jak kilka lat temu. Rynek wymaga elastyczności, szybkości i dopasowania. I w tę stronę idziemy – podkreślił Adam Łoziak. Ten przekaz wzmocnił gość specjalny, psycholog biznesu i „ekspert do spraw wysokosprawczości” Andrzej Tucholski.

Wieczór zakończyła klimatyczna impreza w stylu lat 80. Po raz kolejny eksperci z Obszaru Klienta Korporacyjnego UNIQA dali się poznać nie tylko jako fachowcy, ale również osoby z dużym poczuciem humoru i dystansem do siebie.

Aleksandra E. Wysocka