UNIQA i mBank razem na dłużej

0
697

UNIQA oraz Grupa mBanku przedłużyły trwającą już od dekady umowę partnerską w modelu dystrybucji wyłącznej na kolejne 12 lat. Zawarte porozumienie dotyczy oferty dla klientów detalicznych mBanku oraz mLeasingu. Umowa przewiduje dalszy rozwój oferty ubezpieczeniowej stand alone i produktów wspierających zrównoważony rozwój klientów w segmencie firmowym oraz kolejne inwestycje w procesy cyfrowe.

Nowa umowa zakłada, że w ciągu 12 lat mBank i UNIQA zwiększą ponad dwukrotnie portfel w kanale bancassurance. Pomóc w tym ma dalszy rozwoju oferty stand alone oraz procesów cyfrowych. 

– Kiedy zaczynaliśmy 10 lat temu, taki model współpracy był pionierski. Przez ten czas stworzyliśmy ofertę dopasowaną do zmieniających się potrzeb klientów mBanku, dopasowaną do strategii mBanku z wiodącym na rynku udziałem kanałów cyfrowych w dystrybucji ubezpieczeń – podkreśla Mariusz Wójcik, członek zarządu UNIQA w Polsce, odpowiedzialny za współpracę z partnerami i bancassurance. – Cieszymy się, że przez ostatnią dekadę stworzyliśmy jakościowo silne partnerstwo, którego nadrzędnym celem jest dostarczanie wartości naszym klientom – dodaje.

Wspólna kreacja oferty

W ramach partnerstwa strategicznego oferta ubezpieczeniowa UNIQA jest dostępna we wszystkich kanałach sprzedażowych mBanku, z wiodącym udziałem kanałów cyfrowych (zarówno w modelu usług dodatkowych, jak i tzw. stand alone). Zakres produktów jest wypracowywany wspólnie przez obie strony – mBank lub mLeasing i UNIQA. Obecnie portfolio obejmuje: ubezpieczenie na życie, komunikacyjne, ubezpieczenia dla leasingu, mieszkaniowe i domu, a także turystyczne. Te ostatnie cieszą się dużym zainteresowaniem szczególnie w kanałach zdalnych. W mBanku blisko 80% ubezpieczeń sprzedawanych jest w aplikacji mobilnej i serwisie transakcyjnym.

Technologia i zwinność przede wszystkim

Obaj partnerzy mocno inwestują w technologię oraz w rozwój w modelu agile. Dzięki temu mogły rozwijać sprawną integrację swoich systemów sprzedażowych i infrastruktury, co jest jednym z najbardziej wymagających procesów przy tego typu partnerstwach. Firmy zainwestowały także w zaawansowaną analitykę danych, która umożliwia sprawną wymianę informacji w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Uznanie klientów

Po 10 latach współpracy obie instytucje mogą pochwalić się wysokim wskaźnikiem satysfakcji (NPS) na poziomie 70 oraz najwyższym na polskim rynku udziałem produktów stand alone w portfelu, przekraczającym 75%.

– W ciągu dekady udało nam się stworzyć kompleksową ofertę produktową i przyjazny proces zakupowy. Dzięki temu mamy dziś największy wśród banków udział w rynku bancassurance i osiągamy rekordowe wyniki sprzedaży w kanałach zdalnych – mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej. – W przyszłości będziemy dalej budowali na tych fundamentach – prostym procesie zakupowym i dobrej ofercie. Jednocześnie będziemy rozwijać portfolio produktowe, by było jeszcze lepiej dopasowane do różnych segmentów klientów. Ostatecznie ma nam to przynieść podwojenie dochodów w tym obszarze – dodaje.

mLeasing stawia na zrównoważony rozwój

W ramach nowej umowy rozwijana będzie także współpraca między UNIQA i  mLeasingiem oraz jego agentem ubezpieczeniowym, spółką Asekum. Partnerzy będą wspólnie tworzyć ofertę, która nie tylko zabezpiecza inwestycje, ale również wspiera zrównoważony rozwój klientów końcowych oraz ich inwestycje w transformację energetyczną.

– Wspólnie z UNIQA chcemy tworzyć rozwiązania, które nie tylko chronią inwestycje naszych klientów, ale także wspierają ich rozwój w kierunku zrównoważonym i nowoczesnym. Naszym celem jest budowa oferty ubezpieczeniowej, która będzie realnym wsparciem w transformacji energetycznej, a jednocześnie pozostanie łatwa i intuicyjna w obsłudze – mówi Katarzyna Szerling, wiceprezeska zarządu mLeasingu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl