UNIQA jest zadowolona z efektów swojej działalności w obszarze affinity i zamierza ją dynamicznie rozwijać. Jeszcze przed końcem roku ubezpieczyciel chce dopiąć kolejne partnerstwa – informuje „Puls Biznesu”.
Przed ponad dwoma miesiącami do grona kilkunastu partnerów UNIQA w kanale affinity dołączył Goingapp. Należący do grupy Empik podmiot zajmuje się dystrybucją biletów na różnego rodzaju wydarzenia, np. koncerty. We współpracy z nim zakład oferuje ubezpieczenia na wypadek braku możliwości udziału w wydarzeniu. Marcin Wąsikowski, szef sprzedaży UNIQA, zdradza gazecie, że od początku współpracy sprzedano już ponad 10 tys. polis do biletów, co uważa za świetny wynik.
„PB” zwraca uwagę, że ubezpieczyciel ma mocną konkurencję w affinity. Jego rywale zawarli już kilka głośnych partnerstw, np. PZU z serwisem eBilet, ERGO Hestia z Allegro, Warta z Campiri, serwisem wypożyczającym kampery, czy Signal Iduna z W. Kruk. Marcin Wąsikowski wyjaśnia, że dla partnerstw affinity, które potrzebują przypływu gotówki z tytułu przychodów prowizyjnych, jego firma rozwija kanał jako umowy indywidualne z klientami, starając się godzić regulacje prawne z doświadczeniem klienta, co jest dużym wyzwaniem. Z kolei u partnerów, którzy traktują ubezpieczenie jako uatrakcyjnienie, wyróżnienie oferty spośród innych, UNIQA jest w stanie stosować umowy ubezpieczenia grupowego, gdzie składkę pokrywa ubezpieczający, co mocno upraszcza procesy wdrożenia.
Zakład zacieśnia też relacje z brokerami mającymi potencjał w kanale affinity. Kacper Mleczak, wiceprezes Exito Broker, mówi „PB”, że przy konstruowaniu ciekawego produktu affinity najtrudniejszym i najistotniejszym zadaniem jest trafna ocena potrzeb klienta, plus dostęp do potencjalnej bazy zakupowej. Według eksperta wielu brokerów, obsługując od lat klientów w standardowym kanale korporacyjnym, dziś już wie, że warto zajrzeć głębiej.
Gazeta ujawnia, że w końcówce tego roku UNIQA planuje trzy wdrożenia z nowymi partnerami, m.in. jedną z firm pożyczkowych. Marcin Wąsikowski zdradza, że jego firma wygrała niedawno przetarg na sprzedaż ubezpieczeń dla szkółek piłkarskich i będzie dystrybuować ubezpieczenia dla dzieci w zakresie rehabilitacji, konsultacji medycznych, pomocy psychologicznej, gdyby np. dziecko na dzień przed ważnymi zawodami doznało kontuzji. Dołączy do oferty też ubezpieczenie zdrowotne. Za kilka miesięcy grono partnerów affinity ma zasilić duży producent instalacji fotowoltaicznych. We współpracy z nim UNIQA zaoferuje ubezpieczenie klientom detalicznym nabywającym system online.
Rafał Mosionek, prezes Beesafe, w rozmowie z „PB” zwraca uwagę, że polski rynek dojrzał do tego, aby oferować ubezpieczenia w dobrze dopasowanych kanałach affinity. W jego ocenie sektor e-commerce jeszcze nigdy nie rozwijał się tak dynamicznie jak teraz, co daje dużo miejsca na rozwój produktów ubezpieczeniowych w modelu embedded.
Więcej:
„Puls Biznesu” z 28 listopada, Agnieszka Morawiecka „Uniqa rozkręca się w affinity”
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)