Marka UNIQA po raz kolejny zdobyła tytuł Superbrands. Awansowała także w rankingu TOP 200 najlepszych polskich marek według „Forbesa”. Z kolei ERGO Hestia podsumowała 20 lat kończącego się konkursu Artystyczna Podróż Hestii.
Według rankingu UNIQA zanotowała najwyższy wzrost wartości marki, co spowodowało skok na liście o 4 pozycje, na 34. miejsce. Zajmuje także 5. pozycję w grupie marek ubezpieczeniowych. W ubiegłym roku, w pierwszej edycji rankingu „Forbesa” UNIQA zadebiutowała na 38. miejscu na 200 uwzględnionych marek, a także na 6. miejscu w kategorii ubezpieczenia.
– Wysoka pozycja UNIQA w rankingu odzwierciedla nasze ambicje bycia w TOP3 marek ubezpieczeniowych w Polsce pod względem znajomości całkowitej i spontanicznej, a także pod względem rozważania zakupu naszych produktów. UNIQA, firma z wieloletnią historią, obecna w Polsce od ponad 30 lat, przeszła ostatnio wyraźną metamorfozę. To widać między innymi w naszym podejściu do promowania marki i podkreślaniu jej znaczenia w rozwoju biznesu – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką UNIQA. – UNIQA jest marką zaangażowaną, uważną, ale też odważną. Chcemy być wyróżnialni w sposób istotny dla klientów i chcemy, żeby ta wyróżnialność była długoterminowa. Mamy strategię, przemyślany plan, cele i determinację. I jesteśmy konsekwentni. Efekty już widać. Jestem pewna, że jeszcze nieraz zaskoczymy rynek – dodaje.
Superbrands to wyróżnienie przyznawane za wieloletnią konsekwentną pracę na rzecz budowy silnej marki – takiej, która oferuje użytkownikom istotne korzyści materialne i emocjonalne, wykraczające poza dostarczane przez konkurencję.
O pozycji w rankingu „Forbesa” decyduje szacowana finansowa wycena marki na rynku krajowym. Ich właścicielami mogą być zarówno polskie, jak i zagraniczne podmioty. Wartość marek została obliczona na modelu wypracowanym przez Minds&Roses. Łączna wartość marek laureatów rankingu wynosi 57,6 mld zł.
ERGO Hestia podsumowuje Artystyczną Podróż
W Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie uroczysty wernisaż rozpoczął wystawę podsumowującą 20-lecie konkursu Artystyczna Podróż Hestii. „Bujność. Atlas nieskończonych możliwości” tworzą dzieła, które w sposób szczególny zapisały się w historii jednego z najważniejszych konkursów młodej sztuki w Polsce. Wystawa będzie dostępna do 8 stycznia 2023 roku.
– Jak każdą podróż, także i naszą najlepiej wspominać w domu. Dlatego cieszę się, że wystawa podsumowująca Artystyczną Podróż Hestii odbywa się w Sopocie, gdzie ponad 20 lat temu narodził się pomysł konkursu. Wystawa „Bujność” pokazuje, jak w tym czasie nie tylko zmieniała się wrażliwość artystów, ale też jak rozwijały się relacje pomiędzy światem biznesu i sztuki – mówił podczas wernisażu Piotr Maria Śliwicki, prezes Grupy ERGO Hestia, inicjator konkursu. – Zamykamy jeden projekt, co ważne, w momencie, w którym pomysł nie bankrutuje, ale osiąga szczyt popularności. Jednocześnie wyruszamy w nowym kierunku. Chcemy w oparciu o międzynarodowe partnerstwa poszerzać nasze horyzonty, uwrażliwiać na sztukę w przestrzeni publicznej. Nie mam wątpliwości, że nasza nowa inicjatywa, konkurs Baltic Horizons, stworzy nowy model partnerstwa między światami sztuki, biznesu i samorządu – dodaje.
20 lat konkursu Artystyczna Podróż Hestii to ponad trzy tysiące zgłoszonych artystów i artystek. Setki zostały wyróżnione w finałach, kilkudziesięciu nagrodzonych wyjechało w miesięczną podróż rezydencyjną do Nowego Jorku, Walencji lub Wilna.
(AM, źródło: ERGO Hestia, UNIQA)