Po wielu miesiącach przygotowań w październiku rozpoczęła działalność Fundacja UNIQA. Jej zadaniem będzie wspieranie działań społecznych UNIQA w Polsce i aktywne przeciwdziałanie hejtowi w internecie
– W UNIQA nieustannie dążymy do poprawy jakości życia, odpowiadając na konkretne problemy społeczne. Takim bez wątpienia jest zjawisko hejtu wśród młodych ludzi, czy ujmując to szerzej, kwestie związane z poczuciem bezpieczeństwa i ze zdrowiem psychicznym. Nie wyeliminujemy mowy nienawiści czy wynikających z niej zachowań, ale z pewnością możemy edukować w tym zakresie rodziców, nauczycieli oraz dzieci i młodzież, a przede wszystkim możemy wesprzeć osoby, których hejt dotyka. To zaangażowanie ważne jest także dla naszych pracowników, którzy mają w sobie ogromny pierwiastek społeczny i mogą oraz chcą razem z nami wspólnie oddziaływać na rzeczywistość – wyjaśnia Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA.
Historia walki z hejtem
Na kwestię hejtu i jego konsekwencji ubezpieczyciel zwraca uwagę już od kilku lat. Swoje działania rozpoczął w 2020 roku od akcji „Masz moc na hejt”, a od 2022 roku współpracuje w tym zakresie z Instytutem Lema. W obecnym roku UNIQA rozpoczęła współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Od każdego sprzedanego ubezpieczenia szkolnego NNW ubezpieczyciel przekazuje 1 zł na działalność telefonu zaufania prowadzonego przez organizację.
Czas na fundację i edukację
Kolejnym etapem jest powołanie Fundacji UNIQA. Celem jej działań będzie edukacja w zakresie hejtu oraz wspieranie osób dotkniętych tym zjawiskiem, a także promocja zdrowia psychicznego. Na jej czele stanęła Karolina Rosińska, która dotychczas odpowiadała za działania społeczne ubezpieczyciela.
– Dla osób doświadczających hejtu najgorsza jest samotność. Poczucie, że walczą z nim w pojedynkę. Dlatego musimy nauczyć się: dostrzegać hejt, rozmawiać o nim, szukać pomocy – ale też tej pomocy udzielać. W tym celu powołaliśmy do życia Fundację UNIQA, żeby razem wspierać walkę z hejtem – tłumaczy Karolina Rosińska, prezeska fundacji UNIQA.
Zarząd uzupełnia troje menedżerów UNIQA: Dorota Glamkowska, dyrektorka Departamentu Prawnego, Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów, oraz Adam Czekalski, menedżer Zespołu Podatków. Z kolei radę fundacji tworzą: Marcin Nedwidek oraz członkowie zarządu: Piotr Lipa i Jakub Machnik.
Powołaniu fundacji towarzyszy premiera spotu społecznego, w którym UNIQA całą uwagę koncentruje na zjawisku hejtu. Emitowany w telewizji i internecie spot powstał dzięki współpracy z Sarą James, Igo i Locznikami.
Równolegle do sieci trafiły pierwsze odcinki nowego podcastu „HejtOff”, którego gospodarzem jest dziennikarz Kuba Wątor. Wszystkie dotychczas nagrane odcinki dostępne są na stronie fundacji.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl