W listopadzie PZU Zdrowie rozpoczęło pilotaż voicebotów w wybranych placówkach operatora. Mają one wesprzeć infolinię medyczną firmy w przypominaniu pacjentom o terminach wizyt.
Przez najbliższe miesiące wirtualni asystenci od hellobot i Talkie.ai Polska będą telefonicznie kontaktować się z pacjentami, aby przypomnieć o zbliżającym się terminie. Podczas rozmowy pacjent będzie mógł potwierdzić wizytę lub odwołać ją i w razie potrzeby zgłosić chęć umówienia nowego terminu.
PZU Zdrowie liczy na to, że voiceboty przypominające o nadchodzącym terminie pomogą ograniczyć liczbę niezrealizowanych konsultacji z powodu nieobecności pacjenta. Umożliwią również bieżącą aktualizację kalendarza dostępnych terminów wizyt w placówkach medycznych, co pozwoli wykorzystać przywrócone terminy tym, którzy tego pilnie potrzebują. Inne korzyści to sprawne załatwienie wielu spraw pacjentów w tym samym czasie i odciążenie pracowników infolinii telefonicznej oraz zapewnienie spójnych doświadczeń pacjentów i jakości obsługi.
(AM, źródło: LinkedIn)