Warta: Nowa oferta z szerszym zakresem

0
1262

Od dwóch lat Warta intensywnie pracuje nad unowocześnieniem oferty produktowej. Nowe rozwiązania są przygotowywane według spójnej filozofii: zapewnienia w standardzie szerokiego zakresu ochrony oraz prostoty obsługi produktów dla brokera i klienta. Jeszcze w tym roku firma chce wprowadzić kolejne ubezpieczenia korporacyjne.

Warta z dużą konsekwencją realizuje zmiany w obszarze korpo. Wcześniejsze prace już przynoszą efekty, czego jednym z dowodów jest wynik ankiety KNF, stawiający Wartę na pozycji lidera rynku pod względem jakości współpracy z brokerami. Głównym celem postawionym przed tym projektem jest aktywne unowocześnienie oferty produktowej poprzez przebudowę dotychczas sprzedawanych produktów oraz wprowadzanie nowych, zgodnie z potrzebami rynku.

Zmiany wprowadzane są również w zakresie usprawniania procesów sprzedaży i zarządzania ceną, m.in. wykorzystując potencjał, jaki daje zastosowanie w biznesie nowych technologii.

Jeśli wrócimy do naszych planów sprzed dwóch lat, to widzimy, że wiele z założeń udało się już osiągnąć. Szczególnie obfitujący w zmiany był zeszły rok. Gdy świat zaczął wracać do normalności po trudnym okresie pandemii, my kończyliśmy wdrażanie kilku istotnych projektów.

Do oferty wprowadziliśmy cztery produkty korporacyjne. W tym gronie znalazły się: ubezpieczenie OC projektantów, architektów i innych zawodów technicznych, ubezpieczenie maszyn i urządzeń, ubezpieczenie maszyn i urządzeń budowlanych oraz ubezpieczenie sprzętu elektronicznego – mówi Marcin Borzym, dyrektor Biura Produktów Klientów Korporacyjnych w Warcie.

Marcin Borzym

Z początkiem tego roku oferta Warty została uzupełniona również o nowe ubezpieczenie mienia i utraty zysku brutto, będące kluczowym produktem korporacyjnym, i ubezpieczenie odpowiedzialności członków władz (D&O). Jak podkreśla przedstawiciel Warty, wprowadzając nowe rozwiązania, opierano się na zasadach nowo wypracowanej filozofii. Zakłada ona, że wszystkie nowe ubezpieczenia korporacyjne Warty zapewniają możliwie szeroki zakres ochrony już w standardowej wersji.

Wprowadzając nowe produkty, bazowaliśmy na naszym bogatym doświadczeniu w ubezpieczaniu klientów korporacyjnych, likwidacji szkód czy efektach rozmów z brokerami i klientami. Mając tę wiedzę, skonstruowaliśmy nowe rozwiązania tak, aby uwzględniały już w podstawowym zakresie ubezpieczenie kosztów, jakie klienci ponoszą w związku ze zdarzeniami szkodowymi. Dzięki temu możemy zapewnić im właściwą i oczekiwaną ochronę. Dla przykładu, w produkcie ubezpieczenia mienia są to m.in. koszty wynagrodzenia ekspertów, koszty pracy w godzinach nadliczbowych, koszty odtworzenia dokumentacji, koszty dozoru ubezpieczonego mienia po wystąpieniu szkody czy koszty naprawy zabezpieczeń przeciwkradzieżowych – mówi Marcin Borzym.

Pracując nad nowymi produktami, Warta zdecydowała się również wprowadzić do tekstu OWU wiele postanowień, które od lat funkcjonują na rynku w postaci klauzul dodatkowych. Często mają one charakter porządkowy lub potwierdzają ochronę w specyficznych sytuacjach. Co więcej, są powszechnie akceptowane i włączane do umów przez towarzystwa ubezpieczeń.

Do takich klauzul w produktach majątkowych należy dla przykładu klauzula 72 godzin, automatycznego ubezpieczenia nowych miejsc ubezpieczenia, braku części zamiennych, czasu ochrony, Leeway, pro rata temporis, reprezentantów, wyłączenia regresu czy terminu zgłoszenia szkód.

Dzięki rozwiązaniu polegającemu na włączeniu takich klauzul do treści wzorca, OWU nie muszą być wielokrotnie zmieniane przez długą listę klauzul dodatkowych w polisie, a zapisy umowy stają się bardziej jednoznaczne i uporządkowane. Oczywiście w dalszym ciągu w umowach stosujemy klauzule dodatkowe, ale służą one głównie do dostosowania ochrony ubezpieczeniowej do specyfiki konkretnego klienta korporacyjnego – tłumaczy Marcin Borzym.

Innowacyjne podejście stosujemy również w obszarze szkoleń produktowych. W ostatnich dniach zakończyliśmy serię stacjonarnych szkoleń dla brokerów w różnych miastach Polski, na których prezentowaliśmy zestaw czterech produktów: ubezpieczenie maszyn i urządzeń (MB), ubezpieczenie maszyn i urządzeń budowlanych (CPM), ubezpieczenie sprzętu elektronicznego (EEI) oraz ubezpieczenie mienia i utraty zysku brutto (PD/BI).

Nowością było zastosowanie w trakcie szkoleń interaktywnego narzędzia, przy pomocy którego uczestnicy odpowiadali na praktyczne pytania wzbogacające część teoretyczną prezentacji.

Prace nad nowymi produktami to również budowa taryfy, która uwzględnia czynniki mające wpływ na cenę. W przypadku ubezpieczeń korporacyjnych w Warcie ma ona kształt kompleksowego modelu, zaimplementowanego w systemie sprzedażowym.

Poza wyceną bardziej dopasowaną do ryzyka nowe podejście umożliwia Warcie lepszy monitoring oraz zarządzanie cenami, co jest szczególnie ważne przy dużej zmienności cen, jak w przypadku rosnącej inflacji, którą obecnie obserwujemy.

Kolejnym ważnym obszarem stopniowo wprowadzanych zmian jest nasz nowy system sprzedażowy o nazwie FoTON, który dostosowywany jest do procesów Warty.

Ma on wspierać pracowników od rejestracji zapytania do wystawienia umowy oraz umożliwiać ich aneksowanie i obsługę posprzedażową.

Dzięki implementacji modelu uprawnień, taryfy oraz automatyzacji części zadań system ma docelowo wspomagać pracowników w realizacji codziennych działań. Z drugiej strony ma zapewniać wysoką jakość danych pozwalających na efektywne zarządzanie portfelem i tworzenie analiz, którymi będziemy mogli dzielić się z rynkiem – podkreśla Marcin Borzym i podsumowuje:

Więcej o naszych pracach można przeczytać na portalu informacyjnym Warta Korpo. Zachęcamy również do skorzystania ze szkoleń e-learningowych z nowych produktów, które udostępniamy na platformie szkoleniowej edu.warta.pl. Na tej platformie dostępne są także inne szkolenia, a ich ukończenie realizuje obowiązek doskonalenia umiejętności zawodowych, o którym mowa w ustawie o dystrybucji ubezpieczeń (IDD).