Wydarzenia Miesiąca – Grudzień 2024

0
1025

Grudzień dostarczył szeregu emocji w polskiej branży ubezpieczeniowej. Źródłem większości z nich był największy polski ubezpieczyciel, ale i pozostali nagrodzeni w cyklicznym rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej” zrobili wiele, aby przyciągnąć uwagę branży.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Ogłoszenie nowej strategii Grupy PZU na lata 2025–2027 – w uznaniu dla ambitnych planów rozwoju ubezpieczyciela w zakresie rentowności, przychodów z ubezpieczeń oraz inwestycji i cyfryzacji, a także w obszarach społecznym i gospodarczym, obejmujących m.in. promowanie zdrowego stylu życia, prowadzenie działań edukacyjnych oraz wspieranie budowy społecznej odporności na ryzyka, transformacji energetycznej, a także zielonej gospodarki.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Marek Borowicz, prezes zarządu Expectum – za zbudowanie od podstaw oraz sukces rynkowy multiagencji, obchodzącej w 2024 r. roku 15-lecie działalności.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

Allianz Polska – za wzrosty w obu sektorach działalności, uzyskane dzięki poprawie wyników w praktycznie wszystkich liniach biznesowych, wysoki zysk operacyjny po trzech kwartałach, ograniczenie poziomu inflacji szkodowej w OC poniżej średniej rynkowej, terminową integrację serwisu dla klientów Mój Allianz, która połączyła w jednym portalu systemy Allianz i dawnej Avivy, oraz opracowanie nowego modelu zarządzania sprzedażą, który wchodzi w życie z początkiem nowego roku.

PRODUKT MIESIĄCA

Zmodyfikowane ubezpieczenie na życie i zdrowie ERGO 4 – w uznaniu dla nowej odsłony produktu, uwzględniającej trendy i zjawiska społeczne, takie jak np. starzenie się społeczeństwa, i oferującego ochronę odpowiadającą na tego rodzaju wyzwania w postaci renty przy całkowitej niezdolności do pracy trwającej już siedem miesięcy, a także ubezpieczenia na wypadek trwałej utraty samodzielności do 85. roku życia.

INNOWACJA MIESIĄCA

Platforma eShop Generali – w uznaniu dla rozwiązania umożliwiającego agentom ubezpieczeniowym zakładanie własnych, spersonalizowanych sklepów internetowych, pełniących funkcję wirtualnych biur sprzedaży (ze wsparciem marketingowym i technicznym ubezpieczyciela), pozwalającego klientom na samodzielną konfigurację i zakup polis online, za pośrednictwem komputera oraz urządzeń mobilnych.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl