Zielone światło dla połączenia Allianz i Avivy, robiące furorę ubezpieczenie LUX MED, nowa apka sopockiej ERGO Hestii, edukacyjno-sprzedażowe przedsięwzięcie LINK4, UNIQA oraz nowy nadzorca ubezpieczeń z ramienia KNF – tak przedstawia się lista wyróżnień w majowej odsłonie cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.
WYDARZENIE MIESIĄCA
Zgoda Komisji Nadzoru Finansowego na połączenie spółek Avivy i Allianz – w uznaniu za bezproblemowe i stosunkowo szybkie pokonanie ostatniej przeszkody na drodze do finalizacji największego ubezpieczeniowego przejęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w 2021 r.
PRODUKT MIESIĄCA
Ubezpieczenie Szpitalne Pełna Opieka opracowane przez LUX MED – dla produktu zapewniającego opiekę szpitalną obejmującą całość leczenia oraz wszystkie procedury z danych obszarów medycznych, a także przyznającego koordynatora opieki szpitalnej, prowadzącego pacjenta od momentu zgłoszenia przez cały proces leczenia w szpitalu.
INNOWACJA MIESIĄCA
Aplikacja mobilna ERGO Hestii AutoWycena 2.0 służąca do samodzielnej wyceny szkód komunikacyjnych – za wprowadzenie narzędzia bazującego na uczeniu maszynowym oraz sztucznej inteligencji, ułatwiającego klientom samodzielną wycenę szkody oraz w uznaniu za pozytywne przyjęcie przez nich, czego dowodem jest 1 tys. użytkowników aplikacji po zaledwie czterech tygodniach jej funkcjonowania.
INICJATYWA MIESIĄCA
Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców opracowany przez LINK4 – w uznaniu dla przedsięwzięcia łączącego w sobie podwójną korzyść dla obu stron. Dla kierowców – możliwość sprawdzenia aktualnego stanu wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego oraz uzyskania zniżki w składce. Dla ubezpieczyciela – pozyskanie dodatkowych klientów oraz przyczynienie się do poprawy bezpieczeństwa na drodze, a w konsekwencji – ograniczenia szkodowości.
UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA
UNIQA – za wzbogacenie ubezpieczenia mieszkaniowego Twoje Miejsce o wiele nowych opcji ochrony poszukiwanych przez klientów, np. ubezpieczenie zwierząt domowych, ruchomości poza domem czy instalacji fotowoltaicznych, konsekwentne wzmacnianie zespołu uznanymi i doświadczonymi menedżerami, chwytliwą kampanię marketingową, rekordowo liczną reprezentację ekspertów z takich obszarów, jak ubezpieczenia korporacyjne, grupowe, mieszkalnictwo, affinity na XXIV Kongresie Brokerów, wysoką ocenę relacji z brokerami uzyskaną w badaniu Ipsos oraz konsekwentny wzrost rozpoznawalności marki potwierdzony niezależnymi badaniami Kantar.
CZŁOWIEK MIESIĄCA
Krystian Wiercioch – który objął stanowisko zastępcy przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, odpowiedzialnego za nadzór nad Pionem Nadzoru Ubezpieczeniowego.
Artur Makowiecki
redaktor portalu www.gu.com.pl