Kwestie prawne, roszady kadrowe oraz raporty analityczne – wydarzenia z tych obszarów należały do najważniejszych akcentów maja w polskich ubezpieczeniach. Reprezentant każdego z nich znalazł się w gronie wyróżnionych w cyklicznym rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.
WYDARZENIE MIESIĄCA
Uchwała Sądu Najwyższego na temat dopuszczalności stosowania w ustalaniu odszkodowania z OC ppm. rabatów i upustów w sieciach partnerskich zakładów – w uznaniu dla werdyktu o szczególnym znaczeniu dla rynku ubezpieczeń i branży naprawczej, przyjmującego, że wysokość odszkodowania nie zależy od powyższych zniżek, ale w określonych sytuacjach mogą one być uwzględniane w kosztorysie.
CZŁOWIEK MIESIĄCA
Bartłomiej Biały – w uznaniu dla objęcia stanowiska prezesa UNIQA Automotive oraz podjęcia wyzwania, jakim jest zarządzanie całym obszarem sprzedaży multiagencyjnej, sieci franczyzowych i sieci partnerskich, w tym także kanałem dealerskim i leasingowym UNIQA.
INSTYTUCJA MIESIĄCA
Polska Izba Ubezpieczeń – w uznaniu dla wysokiego poziomu merytorycznego wystąpień oraz paneli dyskusyjnych XI Kongresu, profesjonalną organizację spotkania, podpisanie w jego trakcie samoregulacji – dobrych praktyk w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki, przygotowanych we współpracy ze Związkiem Banków Polskich i pod auspicjami Komisji Nadzoru Finansowego, opracowanie i publikację raportu „Polacy i ryzyko – jak się ubezpieczamy? Luka ubezpieczeniowa w Polsce” oraz wsparcie akcji edukacyjnej „Dostępne Finanse”, promującej działania na rzecz dostępności produktów finansowych także dla osób z niepełnosprawnościami.
PRODUKT MIESIĄCA
Ubezpieczenie OC dla firm opracowane przez SALTUS Ubezpieczenia – w uznaniu dla produktu o szerokim zakresie ochrony, który zapewnia możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb, zawiera uproszczone wyłączenia, uszeregowane tak, aby nie pozostawiać wątpliwości, oraz uwzględniające w wycenie stosowanie u klienta udokumentowanych rozwiązań systemowych z zakresu ESG.
INNOWACJA MIESIĄCA
Digital Intake opracowane przez ARC Europe Polska na podstawie autorskiego systemu Atlas – w uznaniu dla funkcjonalności, umożliwiającej kierowcom aut Renault i Dacia zdalne wezwanie pomocy drogowej, bez konieczności kontaktu z infolinią, co personalizuje i przyspiesza proces obsługi klienta w zakresie pomocy na drodze.
Artur Makowiecki
redaktor portalu www.gu.com.pl